Rozsdagyár

HEAVENWOOD - The Tarot Of The Bohemians - Part 1 (2016)

2016. július 11. - Kovenant

heavenwood_cover.jpg

Érdekes történet a portugál Heavenwood zenekaré: egyike ez a banda annak a számtalan pályatársának, akik nem a tehetségük miatt nem értek el olyan sikert, mint sok más érdemtelenebb, hanem a zenészek közötti problémák, tagcserék, menedzsment-gondok okozták a földbeállást. Július 22-én a Massacre kiadó gondozásában fog napvilágot látni az ötödik soralbumuk "The Tarot Of The Bohemians - Part 1" címmel és remélem, hogy az a profizmus, ami süt az egész korongból, végre meghozza számukra az elismerést.

A banda még 1992-ben alakult Disgorged néven, majd a névváltást követően megjelent 1996-as "Diva" és az 1998-as "Swallow" albumok révén a portugál gothic metal vezető csapatává váltak a Moonspell mellett. Ezekben az években úgy tűnt, hogy a Heavenwood igazi európai sikertörténetté válhat, de a fentebb említettek miatt a második soralbumukat követően - az áttörés kapujában - bedobták a törölközőt. A fonalat csak jó tíz évvel később, 2008-ban vették csak fel, de az újjáalakulás is igen lassan történt: kiadtak két lemezt, melyek a terjesztés vagy a promóció hiányában nem igazán tudtak érdemben hozzátenni a népszerűségükhöz.

Most viszont újra visszatértek a Massacre istállójába: ez a kiadó jelentette meg az első két, igen sikeres korongjukat és úgy tűnik, hogy ismét teljes mellszélességgel a csapat mögé állnak. Mintha új lendületet vennének a portugálok: minden, a koronggal kapcsolatot infó ezt sejteti. A producer a brazil André Matos volt, akit a Viper, az Angra vagy a Shaaman énekeseként ismerhetünk. A szenzációs borítóért Gustavo Sazes felel, aki olyan bandákkal dolgozott már együtt, mint az Infernal Tenebra, az Amaranthe, a Morbid Angel vagy az Arch Enemy. 

A basszusgitárt szintén Matos kezelte, míg a dobokat Daniel Cardoso, az Anathema zenésze játszotta fel. A korábbiakban megszokottak szerint ismert vendégművészek is szerepelnek az anyagon: a francia Dagoba dobosa, Franky CostanzaSandra Oliveira, a portugál Blame Zeus énekesnője, illetve Fadi Al Shami, a dubai Aramaic énekese is mind leteszi névjegyét és érdemben járul hozzá a korong hangulatához.  

A "The Tarot Of The Bohemians - Part 1" konceptlemez: Gérard Analect Vincent Encausse (írói álnevén Papus) francia okkultista orvos és hipnotizőr írásain alapul, melyek a tarot kártya, a Kabbala és egyéb ezoterikus, alkimista témák értelmét próbálták megfejteni. Az album számcímei is mind-mind a tarot kártyacsomag figurás lapjainak, azaz a 22 Nagy Arkánumnak a szó szerinti megfelelői. Mivel az albumon az első 12 tétel szerepel szép sorban, várhatóan a második részben kerül sor az utolsó tíz kártyalap bemutatására.

Bár a Heavenwood zenéjét maga a banda és a kiadó is gothic metalként jellemzi, én egyszerűen csak metalnak mondanám. Található itt poweres, deathes téma, de gothic is, azonban a Heavenwood riffelősebb, sötétebb, keményebb, mint akár a Moonspell vagy éppen a színtér hasonló csapatai. Sőt, a szerzemények jó részében nagyzenekari aláfestés található, így a szimfonikus metal rajongói is próbát tehetnek az anyaggal.

A keleties, death metalos The Hermit mindenképpen az album egyik csúcspontja, de a záró The Hanged Man is szenzációsra sikeredett. Az egész lemez nagyon kompakt, egységes hangulatú: a nóták számtalan finomságot rejtenek, így mindenképpen sok meghallgatást igényelnek. Elsőre talán túlságosan töménynek fog tűnni, ezért érdemes visszatérni hozzá: a rengeteg jóféle dallam és refrén bele fog ragadni a fülünkbe, a fejünk pedig automatikusan bólogatni fog a húzós, kifejezetten kemény riffekre.

A tizenkét nótás lemez végére odakerült bónuszként a portugálok bemutatkozó albumán található Frithiof's Saga újra felvett változata. Talán én ezt lespóroltam volna: kicsit kilóg innen, megtöri a zenei egységet. Egyetlen megjegyzésem talán a koronggal kapcsolatban a játékhossza: nem a zene fárad meg a bő egy óra végére, hanem inkább egy csöppet a hallgató. Alapvetően középtempós dalok jönnek egymás után, rendkívül egységes atmoszférával és hangszerelésben, így talán lehetett volna húzni a tételeken, bár én sem tudom, hogy hol és mit, mert belekötni a muzsikába lehetetlen. 

Számomra az év egyik legkellemesebb meglepetése a Heavenwood ötödik albuma, mert minden benne van, amit szeretek a metalzenében: harapós riffek, súlyos témák, kiváló dallamok és az a megfoghatatlan hangulat, mely csak a metal sajátja. 

9,5/10

heavenwood_band.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr9410417410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása