Rozsdagyár

LEANDER KILLS - Interjú Köteles Leanderrel a miértekről és a jövőről

2016. április 05. - Felicium

12661808_1535487803446497_6474817866374440742_n.jpg

A mai napon Köteles Leanderrel beszélgettünk és kitértünk az új zenekar mellett a régi, számára kedves együttesekre és történetekre is. Tartalmas interjú a Leander Killsről, a Risingról, az ösztönösségről és a jövőbeni tervekről.

Szia Leander! Lassan mindenki ismer téged az országban, de azért hátha valami újat nekünk is tudsz mondani. Kíváncsi lennék rá, hogy hogyan jött neked az életedbe a zene? Mi volt az a pont, amikor eldöntötted, hogy márpedig neked a színpadon a helyed?

Nem volt ilyen pont, így alakult. 5 évesen kezdtem el zenélni, de azt megelőzően nagyon meg sem szólaltam, csak bekapcsolták a szüleim a zenét, én meg fogtam a járókát és headbangeltem ... 15 éves koromban volt az első zenekarom, és körülbelül 24 évesen jött az első visszajelzés, hogy jó lehet, amit csinálok. 26 évesen diplomáztam, és ma már bánom, hogy nem zenei tanulmányokat folytattam, mert valahol mindig is tudtam, hogy csak ezzel akarok foglalkozni.

Több zenekarod is volt már az évek során, bár általában a dalokat egyedül írod mostanában. Mely csapataid voltak számodra a legjelentősebbek? Én még a Babylonban „ismertelek” meg téged.

Az első zenekarom a Guru volt, ott Fábri Andrással toltuk, és a vicces az egészben az, hogy majdnem 15 évvel később vele csináltam meg az Amigodot ... Meg persze Maczák Márkkal, aki a Leander Rising első dobosa volt. Aztán megismertem Czifra Mikit, akivel olyan jól sikerült egymásra találnunk, hogy az Amigodban és a Leander Kills-ben is együtt nyomjuk most. És igen, volt a Babylon nevű zenekarom, ahol Cserdi Imivel, Borbély Csabával és Zsiga Pál barátommal muzsikáltunk. Ami érdekes dolog, hogy Zsiga Pál csinálja most a NOWmagazint és ő volt az ügyeletes fotós az elmúlt pár évben. És persze volt a Leander Rising, ahol Vörös Attila talált meg, és ő hozta Jozzyt és Bélát. Azt hiszem ennyi, több zenekar már nem is kell az életembe ...

Mi az, amire visszaemlékszel ezekkel kapcsolatban? Akár jó, akár rossz élményről legyen szó.

Mindent jól éltem meg, mert a pozitív jövőkép tartotta bennem a hitet. Ez ma is így van. Mondhatni, tényleg nagyon az alján kezdtem. Volt olyan, hogy egy Nógrád megyei faluban léptünk fel egyetlen részeg bácsinak, Wartburggal mentünk, és visszafelé durrdefektet kaptunk -10 fokban, persze a semmi közepén ... De hittem abban, amit csinálok, és szépen egyszer csak elindult a dolog.

Hogyan állt össze a Leander Kills tagsága? Nehéz volt összetrombitálni a bandát vagy ellenkezőleg, gyorsan és flottul ment minden?

Baromi gyorsan összeállt a csapat. Valentinnel sokat koncerteztünk együtt, Mikit egy átmulatott éjszakán ismertem meg, Mátéval pedig régóta dumáltunk arról, hogy jó lenne közösen zenélni. Eddig csak pár koncertünk volt, és nem túl sok próbánk, de már most olyan egy színpadon lenni a fiúkkal, mintha jó pár év mögöttünk lenne. Az egy dolog, hogy iszonyat magas színvonalon űzik a zenélést, de emellett kiváló emberek és a barátaimnak mondhatom őket.

Az új formációnak milyen a fogadtatása? Egyáltalán, miben más a jelenlegi szituáció számodra, mint az elmúlt öt év?

A MAHASZ album slágerlistáján sikerült az első helyen nyitni, és a legtöbb online zeneáruházban is éppen csak lecsúsztunk az első helyről. Szerintem ez egy elég jó indítás ... Úgy gondolom, a dalok egységesebbek és érettebbek. Már nem akarok semmit sem bebizonyítani, csak baromi erős, zsigerből születő dalokat szeretnék gyártani, ami szerintem a "Túlélő" című lemezen meg is mutatkozik.

Mi az oka, hogy Leander Kills lett a név? Mindenképp benne szeretted volna hagyni a neved vagy esetleg már annyira így ismertek meg az emberek, hogy ezért maradt?

Valójában át sem gondoltam. De persze, amit az elmúlt pár évben próbáltam képviselni, azt nem akartam kukába dobni, ezért is maradt a Leander név. Másrészről szólólemez készítéssel akartam elvonni a figyelmemet a Rising feloszlásáról. A Kills-t pedig a kiadó dobta be poénból, és aztán úgy is maradt ...

12819459_1551266671868610_566257788544086135_o.jpgNéhány hete jelent meg a „Túlélő” című első nagylemez. A dalok már régóta megvoltak vagy csak a zenekarváltás után álltál neki megírni őket? Esetleg egy harmadik Leander Rising lemeznek készültek eredetileg?

Nagyrészt új ötletekről volt itt szó, ugyanakkor több száz eldobált kis témával van tele a gépem és a fejem, ezeket kicsi összefésülgettem, de csak úgy, ahogy természetesnek éreztem. Tehát mondhatni, hogy ez a lemez új szerzeményekből áll, de itt-ott hozzányúltam a rég elfeledett témáimhoz.

Mennyire figyeled tudatosan a hazai és/vagy nemzetközi rockszíntér fejleményeit? A frissen kijött Híd című dalotokban számos olyan elem (djentes gitárok, deathcore stílusú ének, pld.) található, mely a legfrissebb trendekhez illeszkedik.

Nem figyelem, de kikerülni sem tudom ... A djentes dolgok pedig szerintem kicsit túl vannak fújva, már jó pár éve is írtam olyan témákat, melyek pokol alá vannak hangolva. Nincs ebben semmi tudatos, csak hagyom, hogy jöjjön belőlem, ahogy jön.

A bulik eddig hogy mennek? Látom, egy nagyon bő turnét sikerült összehozni, ha jól számolom, 15 dátummal. Jól érzed magad a színpadon és élvezed az országjárást?

Persze, tök jó végre új dalokat is játszani, és iszonyat fura, hogy múlt héten jött ki a lemez, és már most ordítják a dalokat. Egyszerre megható és jó érzéssel tölt el, de azt hiszem, a java még csak most jön.

Szokásos klisékérdés következik: melyik külföldi és magyar banda volt rád, mint dalszerzőre/előadóra a legnagyobb hatással? Aktuális nagy kedvencek?

Az elmúlt pár évben nem igazán volt olyan zene, ami igazán megfogott, de kezdek rájönni, hogy talán hallgattam már életemben annyi zenét, ami másnak 100 évre lenne elég, és egyszerűen csak betelt a fülem, és már inkább kifelé adnám, mint befelé. És amúgy sokszor úgy írok dalokat, hogy meghallgatom egy aktuális kedvenc zenekarom új lemezét, és annyira felidegesít, hogy nem hallok rajta jó dalt, hogy inkább megpróbálom én megírni  ... Aktuális kedvenc? Talán a Gojira. Érzem rajtuk a baromi hosszú megtett utat, az alázatosságot, a mértékletességet, és még spirituális elemek is bőven fellelhetők. Szerintem ők az elmúlt egy évtized legnagyobb zenekara.

Beszélgetésünk zárásaként szeretném megköszönni a lehetőséget, hogy beszélgethettünk és azt kérném, hogy mondd el, mi várható tőled nyáron, illetve ősszel. Pihenni szeretnél majd kicsit, vagy azonnal belevágsz egy új lemezbe, esetleg még egy őszi turnéba?

Majd alszom, ha megöregedtem ... Kész a Kills lemez, turnézunk, ahol csak tudunk, klipeket gyártunk, és végre neki akarok ugrani egy baromi jó Amigod lemezt összerakni a fiúkkal :)

Képek: https://www.facebook.com/leanderkills
Kiadó: Keytracks Hungary

19925_1491798487815429_6384174867510211243_n.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr10010418130

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása