Rozsdagyár

KING FURIA - Interjú Létai Péterrel

2019. április 18. - chris576

57504580_794889297541706_4744025557228847104_n.jpg

A nemrégiben új videoklippel jelentkezett, súlyos, sötét atmoszférájú King Furia zenekar (Létai Péter - basszusgitár, Huszti Gábor - gitár, Deér Gábor - gitár, Bodor Marcell - dob, Sütő Gábor - ének) mutatkozik most be a Rozsdagyár olvasóinak egy villáminterjú keretében. A basszusgitáros Létai Péter válaszolt a kérdéseinkre.

Szia Péter! Kérlek, mesélj nekünk a King Furia megalakulásának körülményeiről!

Az én részemről úgy indult a történet, hogy Huszti Gabival elkezdtünk dumálgatni ilyen zenekarosdiról úgy 2016 vége táján, aztán a következő év elején össze is jöttünk egyet próbálni vagy jammelgetni. Ők már hárman elkezdték a régi énekesünkkel, Márkkal, úgyhogy én tulajdonképp csak beszálltam.

Miért pont ezt a nevet választottátok a zenekarnak?

Ezt tűnt szimpatikusnak akkor. 

A dalszövegeitek milyen témákról szólnak?

Ezeket a szövegeket még nagyrészt Márk írta és tulajdonképpen az emberi gyarlóságról, esendőségről, kapzsiságról, kegyetlenségről szólnak.

Melyek a fő inspirációforrásai a zenekarnak, illetve ti milyen stílusirányzatba sorolnátok a King Furia munkásságát?

Én a részemről nem szeretném beskatulyázni sehová, de szerintem egyikünk sem gondolkodik azon, hogy hová lehetne besorolni. Csak játsszuk azt, ami jön. Én a magam részéről koncerteken is úgy játszom, hogy van egy alap, de a díszítések mindig a pillanatnyi hangulatomtól függenek.

A zenekar minden tagja máshonnan táplálkozik zenei szempontól. Szerintem én lógok ki a sorból a legjobban, mivel leginkább jazzt hallgatok, az szokott leginkább inspirálni ebből a szempontból.

Másrészről a minket érő hatások inspirálják a számokat. Az őszi turnén például lehetőségünk volt eljutni Auschwitzba, ami mélyen megérintett mindannyiunkat, úgyhogy az egyik  következő számunk témája nagyjából ez lesz.

Milyen tervekkel rendelkezik jelenleg a zenekar a 2019-es évre vonatkozólag?

Most áprilisban voltunk Erdélyben, egy miniturnén a Neonverebek, az Untold Faith és a Treasondom zenekarok társaságában. Nagyon jól sikerült mindhárom állomás. Kolozsváron, Székelyudvarhelyen és Marosvásárhelyen játszottunk. Sok jó fej emberrel haverkodtunk össze, jókat zenéltünk meg söröztünk. Elérte célját az erdélyi túra az idén is… Amúgy már visszajáró vendégek vagyunk szinte, mert tavaly is volt egy hasonló körünk, de szerintem jövőre is megyünk.

Áprilisban lesz még két buli, ahol játszunk, 19-én Kaposváron a Dirty Dawn és a Lastmanstanding társaságában, 21-én pedig Székesfehérváron leszünk, a Nyolcas műhelyben egy laza kis „locsolóbálon” az Omega Diatribe, Sleepless társaságában.

Utána májusban lesz még két buli, aztán augusztusig számokat írunk vagy csak pecázunk a Dunán.

Augusztus 18-án az Abaligeti Prog Campen leszünk láthatók-hallhatók. De a Facebook-oldalunkon fent van minden esemény és folyamatosan frissítjük.

Köszönjük szépen az interjút!

57423175_781995555502697_8525076522791337984_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr3314772014

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása