Rozsdagyár

MESZECSINKA - Klippremier: Nem hagyom

2019. szeptember 03. - Kovenant

meszecsinka_foto_michal_ramus.jpg

A World Music Charts Europe hetedik helyén nyitott a Meszecsinka új lemeze, az "Állj bele a mélybe". Az anyag ősszel Európában és Japánban is megjelenik vinylen, melyet az együttes nyugat-európai turnén mutat be. Jelenleg is több tucat rádió játssza az album dalait Luxemburgtól kezdve Görögországon át Ausztráliáig bezárólag. A zenekar legújabb dobása egy misztikus táncok elemeit tartalmazó művészi klip. Az elkövetkezendő hónapokban egyetlen koncertet ad a Meszecsinka Budapesten, október 10-én a Dürer Kertben.

A Meszecsinka 2018-ban az "Álmomban ébren" albumával megnyerte a Fonogram-díjat a világzenei kategóriában. A zenekar fellépett komoly fesztiválokon Portugáliában, Németországban és Oroszországban, Magyarországon a Sziget Világzenei Színpada és a MÜPA jelenti az év koncertes csúcspontjai. Az együttes mára az egyik legfontosabb magyar zenei exportcikké vált.

Az "Állj bele a mélybe" című új lemez - amely itthon a Narrator Records, külföldön pedig a német Nordic Notes kiadó gondozásában jelent meg - folytatja a zenekartól megszokott eklektikus, ugyanakkor egységes hangképet. Hallhatunk rajta inuit torokéneket, altatót, szibériai népekre jellemző hangképzést, szerelmes dalt, telefonos próbafelvételt és az ősi rítusokra emlékeztető trance-hangulatokat. Az elmúlt pár hónapban a zenekar bemutatta élőben az új albumát Portugáliában, Oroszországban, Bulgáriában, Romániában, Szerbiában és több itthoni fesztiválon. Dalaikat szerte a világban játsszák a rádiók, többek közt az ausztrál Global Village FM, a görög Planet Radio 90.6, az olasz Radio Città Bollate, a luxemburgi Radio ARA, a német Radio Dreyckland és a szintén német, napi 800 ezres hallgatottságú Bayern 2.

A lemez csak pár hete jelent meg Németországban, de már olvashatunk róla számtalan kritikát. Az egyik legfontosabb német zenei magazin, az Orkus! ezt írja: "A magyar együttes alternatív világzenéje ismét lenyűgöz, és tíz egyedi számmal lélegzetelállító világokba viszi Önt."

Az egyik új dalhoz nemrég videót forgatott az együttes.

Emil hallgatta otthon a Nem hagyomot, én pedig az egyik kedvenc hastáncosnőmet néztem a neten, pont zaart táncolt – emlékezett vissza Annamari. - Akkor tudtam, hogy kész, ez lesz a klip, ezt én el szeretném táncolni, annyira illik rá, de a tánc hátteréről mit sem tudtam, pedig évekkel ezelőtt már felfedeztem magamnak. Maxim, a rendező utánanézett a tánc hátterének, és kiderült, hogy arról szól, amiről írtam. Transzbaesés által, segítők és a zene segítségével, meg lehet szabadulni a rossz szellemektől, energiáktól, betegségektől. Az összes tánctudásomat bevetve, rengeteg zaar táncot megnézve, két hastáncos segítségével - Rembeczki Eszter és Szmolinka Eszter -, végül 6 órán keresztül táncoltam életem legmegterhelőbb egyben legfelemelőbb táncát a forgatási napon. A küzdés, a harc folyamatos, "olykor sikerül neki, egész testem ellepi, foglya vagyok...", de nem hagyom, rajta vagyok, hogy ne hagyjam.

Szintén friss hír, hogy a World Music Charts Europe hetedik helyén nyitott az új nagylemez, ami az ősz folyamán megjelenik Európában és Japánban vinylen is a Budapest Vinyl jóvoltából. Szeptemberben két alkalommal meglátogatja a zenekar Bulgáriát, ahol workshopot is tart, majd Franciaországban és a Benelux államokban koncerteznek. Az elkövetkezendő hónapokban egyetlen fellépésük lesz Budapesten: október 10-én a Dürer Kertben adják elő az "Állj bele a mélybe" dalait, és itt lesz először kapható a bakelit is.

Fotó: Michal Ramus

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr8215037976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása