Rozsdagyár

STORMRULER, DARK FUNERAL és CANNIBAL CORPSE - Csapatépítés a Barba Negrában

2023. március 29. - Chloroform Girl

cc.jpeg

Talán meglepő lehet, de - bár itt a Rozsdagyárnál mindenki szíve a kemény zenékért dobban - mégis nagyon eltérő ízlésünk van szerkesztőségen belül. Emiatt a vasárnap este duplán különleges volt: nemcsak azért, mert Budapesten játszott a Cannibal Corpse, hanem azért, mert a koncerten a szerkesztőségből ketten is ott voltunk a közönség soraiban! Innen is látszik, hogy a floridai death metal óriások nem csak az extrém szcéna kiemelkedő alakjai, de zenéjük átível a metalalfajok határain. Úgy döntöttünk tehát, hogy élünk a lehetőséggel, és dupla beszámolót írunk a koncertről.

Chloroform Girl:

Az estét a Stormruler és az Ingested nyitotta (utóbbi legfrissebb korongjáról ITT írtunk), de sajnos ezekre még nem értem oda, a Dark Funeral szettjének kezdetét viszont már sikerült elcsípnem. Mivel azonban nem szívügyem a black metal, ezért fellépésük bemutatását átengedem tapasztalt, és a helyszínre jóval előttem érkező szerkesztőtársamnak.

Dan696:

Szánom-bánom, de az amerikai dallamos blackes Stormruler performansza nekem is kimaradt, de amennyire utólag hallottam ismerősöktől, talán olyan nagy veszteség nem ért. Az első banda, melyet így, szintén rendesen megcsúszva, de volt szerencsém szemügyre venni, az a brit Ingested volt. Emlékeimben szerepelt ez a csapat, és tudtam, hogy biztosan hallottam már kiadványukat, de őszintén megvallva, legutóbbi "Ashes Lie Still" albumuk nekem kimaradt. Ettől függetlenül kíváncsi voltam, hogy ez a death metal majdnem minden árnyalatában pompázó gárda mit hoz élőben.

Itt lényegében nem csalódtam. Kíméletlen, kompromisszummentes túrás, elég tömören, kábé félórában. Túlzottan változatosnak nem nevezném a programot, de előzenekarként, szűkös időkerettel valószínűleg inkább a zsigeriség volt a fő cél. Ezt maradéktalanul hozták.

Az este első zászlóshajója a svéd Dark Funeral volt. Aki olvasónk egy ideje, az tudja, hogy a black metalon belül az egyik abszolút kedvencem a csapat, úgyhogy nem kérdés, hogy hatalmas várakozás előzte meg részemről a fellépésüket, főleg, hogy az utolsó két albumuk remekül példázta, hogy nem csak stabilan szállítják a minőséget, de kísérletezni is mernek, ráadásul, még ez jól is szokott sikerülni (kritikáink ITT és ITT olvashatók).

A program egy elég jól kiszámítható része volt a koncertnek. Igazából ez egy best-of volt, plusz pár új dal. A kötelezők között olyan számok voltak, mint a klasszikus The Secrets Of The Black Art, az öngyilkos himnusz My Funeral, vagy az egyik személyes kedvencem, az előző lemezt nyitó Unchain My Soul. Az újabb tételek között volt megtalálható a legutóbbi lemez címadója, a We Are The Apocalypse, vagy az ultranyomasztó When I'm Gone. Összességében egy nem túl hosszú, de változatos koncert volt. Minél előbb akarok tőlük egy főbandás bulit.

Chloroform Girl:

Szerencsére a Dark Funeral elég embert vonzott ahhoz, hogy a koncertjük végén meginduló tömeg szinte teljesen felszabadítsa a helyet a színpad előtt, így egész közelről tudtam megnézni a mai metalszcéna számomra egyik legkedvencebb figuráját, George Corpsegrinder Fishert (az együttes előző két albumáról ITT és ITT írtunk kritikát). Nem csak azért vagyok nagy rajongója, mert ő inspirálta az egyik legjobb rajzfilm, a Metalocalypse főszereplőjét, hanem mert a frontember karizmájával és szerethetőségével nagyjából olyannyira számít az extrém metal színtér nagykövetének, mint a rockzenének a nagyon hasonló karakterű Dave Grohl. Plüssöket gyűjt és adományoz gyerekeknek, majd holttestek meggyalázásáról hörög - kell ennél jobb ikon bárkinek?

Életem első Cannibal Corpse-koncertje szerencsére minden elvárásomat hozta. A srácok (vagy inkább urak, mert mostanra inkább a senior korosztályba tartozik a zenekar nagy része) odaadással, szigorúan játszottak, hozták a kedvenc dalaimat, és végre élőben is megcsodálhattam a világhírű Corpsegrinder szélmalom-headbangelést. Tanúsíthatom, hogy valóban lenyűgöző látvány, és akárcsak a világ többi hét csodáját, ezt sem tudja semmilyen fotó vagy videó hűen visszaadni - ott kell lenned, hogy megtapasztald. Dan969 kollegámnak például már többször is volt erre lehetősége.

Dan696:

Az este fő szenzációját sanszosan nem kell bemutatni senkinek. A Cannibal Corpse-ról még valószínűleg az is hallott, aki egyáltalán nem hallgat metalt. Én személy szerint másodjára láttam őket, de biztosan nem utoljára. Ők az a zenekar, mely a lehető legpuritánabb színpad képpel is képes akkora show-t csinálni, hogy fiú - lány bevizel a gyönyörűségtől. A nyitó Scourge Of Iron l/The Time To Kill Is Now/Inhumane Harvest trió kellemesen megalapozta a hangulatot. Ezek után minden Fucked With A Knife, Death Walking Terror, Gutted, I Cum Blood egy igazi all you can eat élmény volt.

Azért minden vérkomoly vérengzés mellett jutott idő egy kis poénkodásra is, akár plüssállat-gyűjtés formájában, akár a Fucked With A Knife kifejezetten a hölgyeknek szánt felkonferálásában. Külön pirospont a hangzásért. Minden kristálytisztán szólt, lényegében bárhonnan hallgatva.

Chloroform Girl:

Én viszont budapesti koncerthelyszínek örök fintorgója vagyok. Nagyon kevés klub van, ahonnan elégedetten szoktam távozni, és a Barba Negra a múltban nem tartozott ezek közé .Azonban az új helyszínen most voltam először és őszintén szólva meg vagyok elégedve vele - a sörsor nagyon gyorsan lement, a ruhatár gördülékeny volt, repoharaknak nem találtak fel semmilyen új valutát, megfelelő mennyiségű biciklitárolót is helyeztek ki, szóval felhasználóként nem volt semmi problémám.

Viszont kicsit úgy éreztem, az új, hatalmas térben mintha elveszne a hang: persze nem számíthat az ember albumminőségre egy koncerten, de olyan érzésem volt, mintha a morcos riffek és Corpsegrinder egyedien brutális vokáljai össze-vissza pattognának a falakon. Talán egy teltház segített volna ezen a problémán: na, majd legközelebb! De száz szónak is egy a vége, szerkesztőtársam frappáns összefoglalójával zárom beszámolónkat:

Dan696:

Továbbra is elmondható, hogy a CC a death metal koronázatlan királya. Lemezen és élőben is.

img_2783.JPG

Utóirat: Mint látjátok, ehhez az eseményhez nem igazán sikerült használható képeket lőni, köszönhetően a tömegnek, a párának, a sötétségnek, Corpsegrinder földöntúli sebességének, és annak, hogy tele volt a kezem pohárral. Cserébe élvezzétek ezt a lélekmelengető közös képet Dan696 kollegámmal.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr8718083004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása