Utolsó kommentek:

gigabursch 2019.09.16. 09:40:59

Ennyi erővel a Manowar szövegíróját is lehet csesztetni - hogy a legeklatánsabb példát mondjam.
Meg még egy vagon zenekarét.
Nem alaptalan a kritika, de lehet, hogy felesleges.

Bejegyzés: MOBY DICK - Terápia (2019)

gigabursch 2019.09.16. 09:35:51

A 10.; 9.; 6.; 2. hely eze a listán számomra az értelmezhetetlen kategória...
A többi sorrendjén lehet vitatkozni.
Nyilván szubjektív a lista.
Kicsit zavar, hogy a Mobil, a Pokolgép-vonal, Moby Dick, Bikini, Bill Kapitány vagy épp a Kárpátia sehol sincs, mert ezek a fentiekkel szemben ugyanúgy megmozgatják az embereket, mint az Edda, talán nem is kevesebb mértékben.

Az már egy másik kérdés, hogy a TCS épp Fejes Tamás tudatos brandépítésének köszönhetően lett az ami. Nagyjából úgy néz ki, hogy vette Larc Ullrich receptjét, amit jól alakított a hazai emberek és üzleti feltételek halmazához.
Ez egyáltalán nem lebecsülendő teljesítmény.
Mert a TCS akkor indult el a siker útján, amikor a dobok mögül megváltozott a világ.

Bejegyzés: TOP10 - A jelenleg legsikeresebb magyar rock/metal zenekarok

gigabursch 2019.09.16. 09:20:31

Bár kiváló zenés Fejes Tamás a Tankcsapdából, de sajnos az ő példája bizonyította be (Schuster Lóriék és az Omega után), hogy idehaza (is) csak úgy megy egy zenekar szekere, ha az önálló vállalkozásként, a maga kis KFT-jev megy.
Az ő esete annyiban más, hogy az építkezést már más korszellemben kezdte el.

Az a zenekar, amelyik ezt lemásolta, működik. Amelyik nem, az állandóan tipródik.

Közben meg egy-egy zseniális dalszövegíró (pl. Horváth Attila) a csendes jogdíjcsöpögésből apránként megél.
Mert a morzsák aprók, csak a számuk hatalmas.

Bejegyzés: OMEN - Klippremier: Egy jobb pokol

gigabursch 2019.09.16. 09:17:31

Szerintem bitang jó kis album.

Sajnos az állatorvosi ló tényleg tökéletes kifejezés.

Bejegyzés: OMEN - Halálfogytiglan (2019)

liberalnazi dickheads 2019.09.02. 19:19:30

A Stetl cikknél miért nem lehet kommentelni? Féltek vagy mi van? Ez itt egy fos egyébként, a zsidók jobban nyomták.

Bejegyzés: BLACKRAIN - Klippremier: A Call From The Inside

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2019.08.29. 19:52:16

terápia klippet megnéztem, zene tényleg egész jó volt, és a szöveg tényleg elég ..

Bejegyzés: MOBY DICK - Terápia (2019)

Kútmester 2019.08.27. 22:34:43

Ettől sem kedveltem meg a metalcore-t. Tőlem ez távol áll. 6/10

Bejegyzés: DEADTHRONE - Premonitions (2019)

silent man 2019.08.27. 09:52:26

@gigabursch: Mindenhol vannak ilyenek, én sajnálom őket. A szájjal keménykedés megy, jobb híján, ennek a szerencsétlennek ráadásul a fentebb említett mentális terheltséggel is együtt kell élni. Szerintem családja nincs, az efféléket etetni is csúzlival kellett. Ismer szavakat, csak nem állnak össze értelmes gondolatokká, legalábbis a fenti ámokfutásában.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

silent man 2019.08.27. 07:23:46

@ételizésítő: Ember, hiába faszkalapozol, csak annyira vagy kemény, mint a fagyott kutyaszar.

Megmondtam, hogy hosszú és rögös az út, számodra, gyakorló betegnek különösen.
Justin Kruger és David Dunning kutatók kitűnő tanulmányt írtak a hozzád hasonló fekete öves félkegyelműekről, akik :
1., hajlamosak túlbecsülni a saját képzettségüket,
2., nem képesek felismerni, ha más ért hozzá,
3., nem képesek felismerni, hogy ők maguk mennyire nem értenek hozzá,
4., ha fejlesztenek a saját szakértelmükön, képessé válnak annak felismerésére, hogy korábban nem értettek hozzá.

"Hozzál valami normális referenciát, ne az e-nyelv meg a nyest nevű amatőr baromságot"
Amennyiben olvasni is tudnál, nem csak írni, láthatnád, hogy az általam linkelt oldalon két szakkönyvből merítették a magyarázatot :
1., Grétsy László, Kemény Gábor (szerkesztő): Nyelvművelő kéziszótár
2., Zimányi Árpád (szerk.) Balázs Géza : Magyar nyelvhasználati szótár

Értem én, hogy te fingod a passzátszelet (is), de az aránytévesztésed még is orvosért kiált.

Nem írtam olyat, hogy egyesével vágják a hanglemezeket, kevesebbet igyál, vagy ne a gyógyszerre. A hanglemezgyártás során nem készítenek mesterlemezt, ezt valamelyik keményebb trip során haluzhattad be. A megvágott lakklemezből több lépcsőben nyomólemezeket készítenek, majd gőzzel előmelegített PVC pogácsába préselik a műsort. A néhai Hifi Magazin kiváló cikkeket közölt a témában, nekem itt sorakozik a gyűjtemény, de online is hozzáférhető. Hosszú és rögös az út, ahogy említettem, de merülj bele, hogy ne hülyén halj meg.
www.hifimagazin.hu

"Ha nem használsz hozzá Lencót legközelebb, akkor igen. Egyébként nem."
Mit nem sikerült megértened? A Lenco használatával a lemez kevésbé serceg, de szarabbul szól. Nem utána, hanem akkor :
www.hifimagazin.hu/HFMCD/HFM/CIKKEK/HFM2213.HTM

"ha nincs D/A konverter a CD-játszódban, akkor hogy a faszba' lesz a CD-re vésett digitális jelsorból analóg jel a kimeneten?"
A CD-játszómon nincs analóg kimenet, csak digitális. A digitális jel egy 120 cm hosszú kábelen keresztül jut a DA-konverterbe, onnét egy másik kábelen az erősítőbe, majd egy újabb vezetéken a hangfalba, de ez látni valóan nagyon magas neked.

Ember, láthatóan félszerzet vagy a témában, a verbális keménykedéssel meg alighanem az otthoni elnyomást próbálod (sikertelenül) kompenzálni. Nem állítom, hogy mindent tudok a hifiről, de már akkor kérdezgettem az újságost a következő Hifi Magazin megjelenéséről, amikor téged hiába tanítgattak még a csapkodós lepke megfelelő tolásának fortélyaira is. Azóta nagyon sok év telt el, nekem sikerült egy szép lemezgyűjteményt felhalmoznom, a hallgatáshoz minőségi berendezéseket vásároltam, sokat és érdeklődve olvastam a témában, te pedig ott ragadtál valahol a teljes fogalmatlanság és magabiztos hülyeség között félúton.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

gigabursch 2019.08.27. 07:15:10

@silent man:
Ne erőlködj vele, mondtam!
Ha belenézel a kommentjeibe, ugyanezt látod: Mindenkinél mindent mindig jobban tud.
Kulturáltabb blogokról már rég kibaszták a cardiobaszkúráló 1-től n-ig nickjeivel együtt, mint macskát szarni. Nem azért mert nem mond néha értelmeset, elgondolkodtatót, hanem azért mert egy tahó barom.
Ha létezne olyan eszköz, hogy tahóméter, nos ott ez az önjelölt zseni még azt is méréstartományon túlra kiakasztaná, akárhányszor próbálnák újrakalibrálni a kütyüt.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

ételizésítő 2019.08.26. 23:00:17

@silent man:
Hozzál valami normális referenciát, ne az e-nyelv meg a nyest nevű amatőr baromságot, te magyarul nem tudó szerencsétlen.

Amúgy faszságokat írsz, de sebaj.
Gondolod, hogy minden egyes hanglemezt külön vágnak, baromka?
Elárulom: nem. Készítenek egy mesterlemezt, és az alapján nyomják a többit.
A legjobb, ami elmondható róla, hogy soroltál fel pár alapdolgot, csak ezeknek semmi közük egymáshoz.
Talán tanuld meg értelmezni a leírt szöveget, vagy kérj meg valakit, hogy magyarázza el. Hátha akkor nem írsz majd baromságokat később. Bár ezt igazából nem hiszem, mert ahhoz gondolkodnod kellene megtanulni, az meg nem fog menni. Nincs hozzá agyad ugyanis.

Ja, az exponenciális szó jelentésének nézz utána, elhiszem, hogy hallottad valahol, de láthatóan fingod sincs, hogy mit jelent.

"hamar felismerték a hifisták, hogy a lenkózott lemez ugyan nem serceg, ellenben sokkal szarabbul szól"
Ha nem használsz hozzá Lencót legközelebb, akkor igen. Egyébként nem.

Te ostoba faszkalap, ha nincs D/A konverter a CD-játszódban, akkor hogy a faszba' lesz a CD-re vésett digitális jelsorból analóg jel a kimeneten? A kis manók alakítják át?
Vagy szerinted mire való a D/A konverter?
Láthatóan fingod sincs arról, miket hordasz össze.

És egy ekkora barom akar itt észt osztani. Öcsém, ne osszad, amiből kurva nagy adományokra szorulsz, mert nincs mit osztanod, ugyanis buta vagy a témában, mint a segg.

Nem tudtál segíteni, faszfej, mert csak baromságokat hordtál össze.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

silent man 2019.08.26. 21:00:40

@ételizésítő: Nos, gyíkarcú barátom, menjünk sorban.

Belefutok néha (vagy néha belefutok?) ilyen félművelt gyökerekbe, nem is szoktam magamra venni az ilyesmit, de kivételt teszek veled.

"Így mondja a magyar." Lófaszt, mama :
www.e-nyelv.hu/2012-04-27/ujra-nem-targyalhato-nem-ujratargyalhato/

"Másrészt meg hogyne lenne kikerülhető."
Lófaszt, mama. Napnál világosabb, hogy halvány lila fingod sincs a hanglemezről azon kívül, hogy miből készül, ezért segítek elindulni neked a megértés felé vezető hosszú és rögös úton.
A mikrobarázdás hanglemez úgy készül, hogy puha lakklemezbe egy vágófej segítségével, spirális alakban rögzítik az adott oldal műsorát, majd több lépcsőben préselésre alkalmas pozitív nyomólemezt készítenek belőle. A vágófej folyamatosan, megfelelő előtolással halad a lemez középpontja felé, méghozzá úgy, hogy a lemez sugara és a vágás síkja mindig 90 fokos szöget zár be, ezért nincsen szöghiba a vágáskor. Amennyiben közelről is láttál lemezjátszót, feltűnhetett, hogy a hangkar egy pont körül fordul el, ebből következően folyamatosan szöghiba lép fel, legfeljebb egy adott helyzetben lehetséges, hogy pontosan érintő irányban áll a hangszedő (a tangenciális hangkarok kivételek, de azok nem terjedtek el). A lemez középpontja felé a bajok exponenciálisan nőnek, mivel ott a lemez tűhöz viszonyított sebessége lényegesen alacsonyabb, ennek okán ott már nem vágható akkora jelszint és dinamika. A hanglemez jel-zaj viszonya és csatornaszétválasztása sokkal kisebb, mint a CD-é, hogy csak két sarkalatos pontot említsek.
Amire te utalsz, csak ismeretek híján nem megfelelő szavak jöttek a szádból, az a digitális és az analóg felvétel közötti különbség. Egy analóg mesterszalagról készült digitális kópia lehet olyan, hogy nem mindenki hallja a különbséget közöttük, de ez sokváltozós történet, a blog kereteibe biztos nem fér el ennek boncolgatása.

"És hát feltaláltak már vagy 50 éve olyan technikai megoldásokat, amitől a hanglemez nem serceg. Esetleg keress rá a Lenco névre."
Tényleg feltalálták? Kár volt, szerencsére hamar felismerték a hifisták, hogy a lenkózott lemez ugyan nem serceg, ellenben sokkal szarabbul szól. Akik használták, azok lábon is lőtték magukat, mert később vért izzadva kínlódhattak Plastool folyadékkal, mire kiszedték a barázdákba száradt szutykot. Keress rá : "lemezőr". Én szerencsére akkor kezdtem gyűjteni a lemezeket, amikor a Lenco már ment a levesbe, így fel se merült, hogy összekenjem azzal a minősített faszsággal.

"A belsőbarázda-torzítást meg már a házi pár tízezres lemezjátszókon is ki lehet kerülni, vannak erre mindenféle szabályozó mechanikák (antiskating stb.)."
Lófaszt, mama. Az antiskating a tűre ható radiális irányú és a lemez középpontja felé mutató erőkomponens kiegyenlítésére szolgál és semmi köze a belsőbarázda-torzításhoz.

"Merthogy DA-konverter minden CD-játszóban van"
Lófaszt, mama. Például az enyémben sincs. Ellenben van egy minőségi DA-konverterem, ma is kapható 1,1 M Ft-ért és sajnos klasszissal jobb így a hang, mint amíg olyan CD-t hallgattam, amelyikben volt DA-váltó. Jó lenne, ha olcsó holmikkal jutottam volna ide, de maradjunk annyiban, hogy két új kompakt autó ára van itt szar filléres elektronikákban, meg lemezekben.

Már csak azt áruld el, hogy miért érezted úgy, hogy a nyilvánvaló fogalmatlanságod ellenére osztanod kell az eszet? Régóta így lehet, ha ennyire megfogyatkozott a muníciód.

Remélem, tudtam segíteni.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

ételizésítő 2019.08.26. 17:15:28

@gigabursch:
Nem, seggfejkém, nem lehet kétféleképpen helyes.
Magyarul pedig a hozzád hasonló kis Orbán-seggnyalók nem tudnak, és elhiszem, hogy ez kurvára frusztrál. Annyira, hogy értelmes hozzászólásra nem is telik tőled sehol, soha. Ennyi agyad van. A mákszem hozzá képest Himalája.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

ételizésítő 2019.08.26. 17:13:04

@silent man:
"belsőbarázda torzítása nem kikerülhető"
Egyrészt nem nem kikerülhető, hanem nem kerülhető ki. Így mondja a magyar.
Másrészt meg hogyne lenne kikerülhető. Mondom, a rádióban volt, milliós cuccokon.
És hát feltaláltak már vagy 50 éve olyan technikai megoldásokat, amitől a hanglemez nem serceg. Esetleg keress rá a Lenco névre.
A belsőbarázda-torzítást meg már a házi pár tízezres lemezjátszókon is ki lehet kerülni, vannak erre mindenféle szabályozó mechanikák (antiskating stb.).

"a DA konverter magában milliós tétel"
Ja, csak ezek a hülye gyártók jól kibasznak magukkal, és neked adják 10 ezerért a milliós tételt úgy, hogy még köré építenek egy mechanikát meg előerősítőt meg csomó egyéb faszságot is. Merthogy DA-konverter minden CD-játszóban van, különben remek csipogást hallanál zene helyett, mind mondjuk a Commodore 64 játékokat tartalmazó kazettájáról betöltéskor.
Gagyitronix termékeken biztosan meg lehet különböztetni, pont a szar filléres elektronika miatt. Az a baj, hogy te csak ezt ismered.
Stúdióminőségűn meg nem.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

gigabursch 2019.08.26. 17:08:34

@silent man:
Ne erőlködj vele!
Ő a blog.hu legokosabb embere és mindenkit kioszt.
Lásd az 5. bekezdését.
Még magyarul sem tud. Sőt! Nem ismeri azt, hogy valami kétféleképp is lehet helyes.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

silent man 2019.08.26. 09:01:13

@ételizésítő: Igaz, csak nem osztogattak, hanem fosztogattak, és nem Moszkvában, hanem Leningrádban. Valahol, egyszer, állítólag összehasonlították az élő hangot egy minőségi digitális feldolgozáson átesettel, de az nem CD vs. hanglemez duell volt, ott ugyanis az utóbbi alapzaja, sercegése, belsőbarázda torzítása nem kikerülhető. Nálam jól megfér egymással a két formátum és Gagyitronix-termékekről beszélek, a DA konverter magában milliós tétel. Az, hogy egy jó felvétel mindkét hanghordozón jól szól, nem jelenti azt, hogy nem lehet megkülönböztetni őket.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

ételizésítő 2019.08.26. 04:21:21

Vinylből készült lemez pont annyira nincs, amennyire bakelitből készült.

Arról nem is beszélve, hogy a vinylt magyarul eleve úgy írják: vinil (van ilyen anyag, legalábbis elméletben, mert a gyakorlatban igen instabil, és nem készül belőle lemez, merthogy gáz halmazállapotú).
A vinyl lemezt meg úgy: vinillemez (de továbbra sem létezik).
A hagyományos hanglemezek PVC-ből vagy PVC-PVA kopolimerből vannak. Az a kis poli szócska az elején nem lényegtelen, a polimerizációval a gázból (ami ekkor már nem vinil, hanem vinil-klorid) szilárd halmazállapotú anyag lesz.

"a legendás Black Flag, valamint a Rollins Band zenekarok énekeseként"
Azaz mindkét zenekarból több volt?
Mert ha nem, akkor magyarul az egyes szám: X és Y zenekar.

Aki ennyire hülye a témában, hogy leírni sem tudja, de láthatóan egyébként is teljesen fogalmatlan, miért akar írni róla?

Arról most nem beszélnék, hogy kamu az a duma, hogy meghallják egyesek a CD és a PVC hangzása közti különbséget.
Volt vagy 20 (de talán már 25 is) éve ilyen vakteszt a Magyar Rádió stúdiójában, azt akarták bebizonyítani, hogy hallható a különbség, de aztán nem verték nagydobra, mert pont az ellenkezője lett az eredmény, a legvájtfülűbb hangmérnökök és zenészek sem hallották meg a milliós stúdióberendezésen sem, a találati arány a tippelés szintjén mozgott (hol eltalálták, hol nem, kb. fele-fele arányban), otthon meg az esetleg 1-2 százezres, házi zenehallgatásra készült biszbasz hippitornyokon pláne nem fog sikerülni.
Ja igen, a rádióban persze a CD-játszók sem a 10 ezer forintos, dzsunkán készült Gagyitronix-termékek voltak, hanem rádiók számára készült stúdióberendezések, ennek megfelelő korrekciós áramkörökkel belül. Merthogy az is számít, min játszod le.

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében

John Brennan 2019.08.26. 00:17:38

"Kevesen vannak viszont, akik mindkét formátumot egyaránt kedvelik."

Van erről felmérés, vagy ez csak egy szubjektív találgatás?

Bejegyzés: TOP5 - Rockzenészek a vinyl bűvöletében