"Irtás" címmel hamarosan érkezik a Salvus negyedik nagylemeze. A NAIL Records gondozásában megjelenő korong az áprilisi HammerWorld magazin mellékleteként egész hónapban elérhető, illetve limitált példányszámban már március 30-án, a lemezelőzetes koncerten digipak csomagolásban is beszerezhető lesz a Dürer Kertben. Az új albumhoz kedvcsinálóként a címadó dalhoz a gitáros Erdélyi Péter készített szöveges videót.
Szabó Dániel gitáros így mesélt az Istenféltő dalról és az "Irtás" lemez hátteréről, elkészüléséről:
Az Istenféltő az első ötletek közt született meg a lemez dalai közül még 2016 folyamán, aztán később a tagcserés időszak miatt valahogy hátrébb szorult a sorban, ahogy jöttek az újabb dalok. Zoli mindenképp lemeznyitónak szerette volna a dalt, részben a súlyos mondanivaló és az ehhez párosuló morózus, mégis magas fordulatszámon pörgő hangulat miatt. Az egész Irtás albumon végigvonul egy markáns, kettős hangulati ív mind a zenét, mind a szövegeket tekintve, amit gyakorlatilag csak a Barát lazulása old fel valamelyest.
Ez a kettős hangulat egyrészt az elkeseredettség, másrészt pedig a düh köré összpontosul, amit a külvilág Zolira gyakorolt hatása táplál. Mivel nálunk szinte mindig a szövegek készülnek el hamarabb, így a zene hangulatára is abszolút rányomja a bélyegét Zoli közérzete. Az Istenféltő szövegét nem különösebben kell vagy érdemes magyarázni: a körülöttünk tapasztalt, vallási fanatizmusból fakadó erőszakot és az elmúlt évek egyre több terrorcselekményét járja körül, az elbeszélés módja miatt gyakorlatilag tetemre hívása az összes erőszakos megnyilvánulásnak, amit vallási alapon követnek vagy követtek el a világban, függetlenül attól, hogy napjainkban vagy évszázadokkal ezelőtt történt.
Így független bárminemű felekezettől is, bár tény, hogy a jelenkori események reflexiójaképpen főleg közel-keleti áthallásokkal operáltunk a zenei megoldások terén, így került a dalba egy imám imára hívása és Kiss Geri keleti ütőhangszeres díszítései. Zeneileg a dal jól összefoglalja, mi vár a hallgatóra az Irtás lemez hallgatása közben, jól összegzi, hogy hova pozicionálja magát a Salvus 2019-ben. A megújult felállás első közösen elkészített lemezeként bár ott a párhuzam az Irtás és a 2015-ös Lélektartó között, ám ami talán rögtön fülbeötlő, markáns különbség, hogy a zenekarra korábban minden lemezen 1-2 tételben jellemző, húzós rock 'n' roll feeling most eltűnt a dalokból, így mondhatjuk, hogy a Salvus negyedik nagylemeze minden eddigi anyagunknál metalosabb karaktert kapott, a hangszeres játékot tekintve technikásabb, komplexebb, az énektémákban pedig refrén-centrikusabb irányt vettünk.
A vokálok terén újdonság, hogy nemcsak Erdélyi Petya gitáros már védjegyszerű vokáljai gazdagítják a dalokat, hanem két dalban a Divided és az Archaic torka, Jósa Tamás is odatett pár fontos témát a refrénekbe, a Mindenki ártatlan kíméletlen neo-thrash darabolásában illetve a Késve gyászoló Strapping Young Lad- és Nevermore-hangulatokat idéző ipari zúzdájában hallhatjuk a hangját.