Rozsdagyár

TOP5 - Amikor a magyar rockbandák visszaszólnak

2018. június 09. - Kovenant

lead_pic_3.jpg

Van az a pont, amikor már túlfeszül a húr és az évekig vagy akár évtizedekig lenyelt ipari méretű sértegetések, hatalmi keresztbetevések vagy szimplán csak netes trollkodások mennyisége eléri azt a kritikus szintet, melyet már nem képes és nem is akar elviselni az adott banda. Ilyenkor ki-ki vérmérsékletének megfelelően válaszol: összeállításunkban azokat a magyar rockdalokat gyűjtöttük össze, melyek különböző indíttatásból ugyan, de egyformán kieresztik a gőzt és megtalálják a maguk célpontját.

A rockzenész is ember: ő sem köteles mindent eltűrni vagy elfogadni. A beszólogatós dalok azonban nagyon is kétélű fegyvernek bizonyulhatnak: a legbrutálisabb következményektől elkezdve a mérsékeltebb kihatású rajongóbázis lemorzsolódásig sokféle lehet a végeredmény. A cikkünkben a legnépszerűbb hazai bandák mellett helyet kapott egy teljesen underground, illetve egy régen megszűnt legendás formáció is: főleg a közelmúlt, de két esetben a szocializmus korszaka is képviselteti magát.

Ossian - Hatvanszor 

ossian_5.jpg

Az Ossian a magyar heavy metal történetének egyik legnagyobb legendája és egyben a Pokolgép mellett egyik megteremtője is. Motorja Paksi Endre énekes/dalszerző, aki idén tölti be hatvanadik életévét. 2018 azonban két másik jubileumot is fémjelez: az együttes első albuma, az "Acélszív" harmincéves lett, míg Rubcsics Richárd gitáros csatlakozásával éppen húsz éve indult újra a zenekar az 1994-es átmeneti feloszlást követően (a banda 2016-os soralbumának lemezkritikája ITT olvasható).

Ennek alkalmából a zenekar közzétette Hatvanszor című szerzeményét, mely elmondásuk szerint egy apró ajándék a rajongóknak, akik ennyi idő alatt is kitartottak mellettük. A dalszövegből azonban más is kiolvasható: a csapatot, illetve ezen belül Paksi Endre frontembert - az Ossiant övező hatalmas rajongótábor kitartó ragaszkodása és szeretete mellett - a hazai metal színtér egyik (főleg underground) része évek óta folyamatosan támadja a legkülönbözőbb netes fórumokon keresztül. Ez az elmúlt másfél évtizedben bizony végigkísérte a zenekar működését és erre adott finom, ámde határozott válaszként is értékelhető a most közreadott Hatvanszor című tétel.

Ektomorf - Fuck You All! 

ektomorf_1.jpg

A Mezőkovácsházáról származó, 1994-ben megalakult Ektomorf frontembere és egyetlen állandó tagja Farkas Zoli énekes/gitáros, aki töretlen hittel és kitartással kormányozza a banda hajóját a legkülönbözőbb viharok közepette is. 2003-ra sikerült leszerződniük a legnagyobb európai metalkiadóhoz, a Nuclear Blasthoz és a kezdeti, gyakran kilátástalannak tűnő nehézségek ellenére úgy tűnt, hogy végre befutnak. Ez a kőkemény munkának, a koncertezésnek és a kiadó promóciós munkájának köszönhetően sikerült is, azonban hamar kiütköztek az együttműködés hátulütői.

Bár három nagylemez jelent meg a német Nuclear Blast gondozásában, már a 2005-ös "Instinct" korongon szereplő egyik tétel is jelezte, hogy bizony vannak problémák a zenekar és a kiadó kapcsolatában. A beszédes című Fuck You All! dalszövegében nem nehéz ráismerni a nagykiadós menedzser pökhendi, profitorientált viselkedésére, illetve a banda erre adott reakciójára sem. 2008-ban aztán az Ektomorf váltott és az AFM Records-hoz igazolt és azóta is náluk dolgoznak (idei korongjuk lemezkritikája ITT olvasható).

Szörnyeteg - Metal Hammer milícia 

szornyeteg_1.jpg

Nem csak a rosszakaróknak vagy éppen a lemezkiadónak lehet beszólni: meg lehet találni a rocksajtó képviselőit és működtetőit is. A bandák és a rockújságírók viszonya sosem volt feszültségektől mentes, de amit a legnagyobb és legrégibb (mára egyetlen) nyomtatott rockmagazin, a HammerWorld kapott tavaly a teljesen ismeretlen, álnevek és álfotók mögé bújó Szörnyeteg punk/metal zenekartól annak bemutatkozó EP-jén, azt nem tette ki az ablakba. Illetve nagyon is kitette: szinte elsőként közölte honlapján, a dalszöveggel együtt.

A sorok között számtalan poén és rejtett utalás található, de a legviccesebb a frontember tinihisztis, a műfelháborodástól el-elcsukló hangja: egyébként a szám nagyon korrekt speed/punk zúzda, a szövegben pedig sokan magukra ismerhetnek. 

METAL HAMMER MILÍCIA

Írt a béna bandádról
a Leghangosabb Magazin.
Kiposztoltad a fényképet?
Nagy bajban vagy, kisbarátom!

L.L. ügynök munkához lát,
felgöngyölít, kinyomoz.
Olvasd el az impresszumot!
Nem olvastad el?!

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
hopp!

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia
járőröz a szemétdombon.

Három pont az Ossianra?
Csúnyát mondtál a metálra?
Á-val írod azt, hogy metál?
Nem lennék a helyedben!

A megtorló válaszcsapás
kíméletlen jobbos,
Facebook-poszt vagy Havi metal,
megtalálnak, véged van!

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
hopp, hopp, hopp, hopp!

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia
járőröz a szemétdombon.

Kukurikú, kiskakas!

Elkönyvel majd doktor Hartmann Yeti.
Beáraz majd doktor Hartmann Yeti.
Mellékletként végzed, vagy még úgy se,
vagy inkább még úgy se, leginkább még úgy se.

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
hopp!

Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
Metal Hammer milícia,
hívjátok fel Endrét!

Tankcsapda - Köpök rátok

tankcsapda_2.jpg

Az 1989-ben alakult debreceni Tankcsapda kétségbevonhatatlanul a magyar rockszíntér legsikeresebb zenekara, de talán ez a jelző igaz a teljes magyar könnyűzene vonatkozásában is. 2012-ben azonban váratlanul távozott a Lukács László vezette csapatból Molnár Levente "Cseresznye" gitáros, aki húsz éven át volt a banda meghatározó dalszerzője. Helyére a Zanzibarból frissen kilépő Sidlovics "Sidi" Gábor került és vele készült el a 2012-es "Rockmafia Debrecen" című album is.

Bár a korong szokás szerint hatalmas siker lett, a rajongótábor, illetve a hazai rockszíntér egy része bizony megtalálta az együttest és a legfinomabb vádak közé tartozott az "ezek eladták magukat", no meg "a demóik még jók voltak" kommentek. A névtelen netes gyalázkodásokra válaszul született a 2014-es "Urai vagyunk a helyzetnek" album beszédes című Köpök rátok dala, melynek szövege és hozzáállása azonban még nagyobb hullámokat vetett a rockrajongók körében.  

CPG - Erdős Péter

cpg.jpg

A fenti példák gyermeteg, tét- és következmények nélküli szurkálódásnak tűnnek csupán a kommunista diktatúra idején a rockbandák által megtapasztaltakhoz képest. Az 1979-ben Szegeden megalakult punkzenekar, a CPG példája bizonyítja, hogy az elnyomó rendszerekben a zene nem tréfadolog és a legkeményebb megtorlásokkal kell számolni, ha a zenészek beleköpnek a nagy hatalmú elvtársak szemébe.

Márpedig a CPG pont ezt tette. A Budapestre történő felköltözésüket követően a nyolcvanas évek elején már egyre nagyobb népszerűségnek örvendtek, a Beatrice, az ETA és a Bizottság előtt léptek fel és folyamatosan nőtt az underground rajongótáboruk. A rendszer és a hivatalos kultúrpolitika köpni-nyelvi nem tudott az olyan dalszövegeik hallatán, mint például: "Áll egy ifjú élmunkás a téren / kommunista szombatról jött éppen / Rohadt büdös kommunista banda / mért nincsenek ezek felakasztva."

Erdős Péter 1968-tól állt a Magyar Hanglemezgyártó Vállalat, majd a Hungaroton alkalmazásában és tulajdonképpen afféle, a kommunista állampárt által oda kinevezett popcézárként egy személyben döntött a zenekarok, előadók százainak sorsáról és előremeneteléről egészen a rendszerváltásig bezárólag. Természetesen a CPG is megtalálta magának a gyűlölt (vagy a protezsáltak által szeretett) menedzsert és nem éppen szívmelengetően kedves dalt írt hozzá. 

A bili természetesen kiborult: ezt nem tűrhette a hatalom. 1983 márciusában a banda egyik koncertjén fellépett a Mos-oi nevű skinhead csapat is, akik meghívott vendégként előadták hírhedt Cigánymentes övezet című, egyértelműen rasszista dalukat. Az ott lévő titkosrendőrök természetesen mindent akkurátusan rögzítettek, a CPG tagjait letartóztatták, a bírósági tárgyaláson a nyakukba varrták a hírhedt Mos-oi nóta által vélelmezett nagy nyilvánosság előtt, csoport tagjaként, folytatólagosan elkövetett izgatás vádját, melyért két év letöltendő börtönbüntetést kaptak.

Ezzel természetesen vége lett a zenekar történetének: bár a rendszerváltást követően még alkalomszerűen össze-összeálltak, gondozták a zenei hagyatékot, illetve 2000-ben Kövessy Róbert rendezésében film is készült velük Pol Pot megye punkjai címmel.

+1 Beatrice - Nem kell

beatrice_1.jpg

A be- vagy visszaszólás magasiskoláját, tulajdonképpen megismételhetetlen és fokozhatatlan non plus ultráját a hetvenes évek végén a Beatrice követte el a Nem kell című számával. A folyamatos betiltás, zaklatás és hazug híresztelések ördögi körében élő csapat (mely praktikák mögött javarészt ismét a már említett, rendkívül szimpatikus Erdős Péter kolléga állt) 1979-ben írta meg ezt a dalt, mely tűpontosan leírja egyrészt a Kádár-rendszer színfalak mögötti hatalmi működését, másrészt annak tökéletes és megváltoztathatatlan konokságú elutasítását.

Bár a dalszöveg egyetlen konkrét utalást vagy mondatot sem tartalmaz, a közönség, illetve az akkori Magyarország minden hivatalos szereplője (sajtó, erőszakszervezetek, a párt, a különböző kormányhivatalok és tanácsok) pontosan értette a sorok mögötti mondanivalót. A zenekar előtt bezárult minden érvényesülési lehetőség, sorra tiltották ki őket komplett megyékből, lemezfelvételről szó sem lehetett, Nagy Feró útlevelét bevonták, az állambiztonsági szervek rendszeresen vitték be őket, így 1981 augusztusában a Beatrice bejelentette feloszlását. Hiába, ez van, ha magának a hivatalos, uralmon levő diktatúrának szólsz be.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1914035514

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kútmester 2018.06.09. 23:18:39

Fosnék a szádba mikor ezt mondod lukács.:
"A sötétben haldokoltok közben
Én a Fényben élek
Ti a sötétben haldokoltok, közben látod
Én meg a Fényben élek"
Meg a kurva anyját patkányozza meg férgezze le! Elfelejtette hogy ő is patkány de nem féreg!?
De fent hordja az orrát! Mire fel? Kinek képzeli ez magát? Valami felsőbbrendű lénynek? Mert neki bejött az élet ami másnak meg méreg és jobb sorsa van mint az átlagnak. A sikertől megrészegülve elfelejtette honnan indult el. Nagyon elszállt magától kicsit visszavehetne a nagy egojából.
Az se normális aki fizet egy koncertbelépőt azért hogy csápoljon erre a szarra.

exterminador 2018.06.10. 11:49:35

A CPG ügyében a bilit nem egészen a hatalom, hanem konkrétan maga Erdős borította, a Felszólalás a szennyhullám ügyében (Kritika folyóirat, 1983/6) című cikkével. Érthető módon megsértődött az inkriminált dal miatt. És mivel a CPG-nek is voltak támogatói a kiszesek között, ő sem úszta meg sértetlenül a dolgot: a korábbi pozíciójából lefelé buktatták a hanglemezgyárban.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.10. 11:55:45

Sose tetszett ez a durvaság. Mindig úgy éreztem, a lázadás csak ürügy arra, hogy deviánsak lehessenek.

Visceroid 2018.06.10. 12:09:00

@maxval balcán bircaman: Milyen "jó", hogy manapság ez már kihalófélben van, hála többek között az általad sokat szidott liberalizmusnak. Manapság már "nincs miért lázadni", valójában viszont ami a diktatúráknak nem sikerült, azt a liberalizmus percek alatt vitte végbe. Erre persze rájött még az orbáni "ellenkultúra" és most nagy csönd van.

ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró · http://bircahang.org 2018.06.10. 12:12:30

@Visceroid:

Manapság okosan lázadunk. Telefonfülkék szétrombolása és drogozás helyett választásokon agyagba döngöljük a liberókat.

Visceroid 2018.06.10. 12:18:39

@maxval balcán bircaman: "agyagba döngöljük a liberókat. "

Egy frászt, itt az egyedüli okos az Orbán volt, aki tudta, hogy mivel a liberálok töketlenek, ezért bármit megtehet és Soros Gyuri támogatását, majd az ex-miniszterelnöki széket kihasználva ráhúzta a liberalizmusra a saját "lázadását". Bejött. Most pedig visszaállt ugyanaz a liberális csend, ami a 90-es években volt, hiszen a "nép uralkodik", nem? És mivel az országban az alap hangulat nyugatias, a politika viszont keletre húz, ezért még nagyobb a káosz a fejekben, ami szintén szintén Orbánnak kedvez.

Cpeti654321 2018.06.10. 12:24:31

Bakker ez a bircahang mindehez ért...
Minden poszthoz minden, minden témához ütősen tud hozzászólni...
Szeretnék én is ilyen polihisztor lenni...

csker 2018.06.10. 13:22:31

A CPg-ről leirtak egy része hamis. A biróság előtt a saját számaik miatt vonták őket felelősségre, a MOS-OI dalai miatt nem. A kéz zenekart csak a propaganda mosta össze ezt követően. - A CPG-nek kommunistaellenes dalai voltak, évek óta "izgattak", a nagykorú tagok ezért kaptak letöltendőt.
www.archivnet.hu/hetkoznapok/a_punk_es_skinhead_zene_a_nyolcvanas_evek_elejen.html

Fülig José 2018.06.10. 14:22:59

@csker: nem volt ott valami verekedés is, óbuda meg tömeglözlekedési eszköz rémlik..? Más: a legszebb ebben az országban, hogy ez a patkány Erdős is végelgyengülésben pusztult el, szintúgy Eisenberger Benjámin (gyk. Péter Gábor)...

ételizésítő 2018.06.10. 15:13:34

A tűpontos egy tükörfordításból eredő képzavar, magyarul nincs ilyen szó, hajszálpontos van.
Tanulj meg magyarul, idióta.

"sorra tiltották ki őket komplett megyékből"
Kamu. Nem volt ilyen.
A Ricse, Mobil és hasonló zenekarok betiltása nem más, mint teljesen alaptalan mendemonda. Soha sehol nem voltak betiltva, soha sehonnan nem voltak kitiltva.
Ezt Póka Egon a Privát rocktörténet HBB-ről szóló részében őszintén el is mondja.

A náluk sokkal szókimondóbb (a CPg-hez hasonlóan, csak sokkal intellektuálisabban megfogalmazott szövegeket éneklő) együtteseket (URH, Kontroll Csoport) sem tiltották be soha sehol, és nem tiltották ki sehonnan.
Persze ehhez ismerni kellene, hogy milyen zenéik és szövegeik voltak ezeknek az együtteseknek.

URH:
Az vagy nekem havonta egyszer, ami az agynak a daganat
Szabó László, te kedves, elárasztod az agyamat
.
.
A forró nyom hozzád vezet,
Szabó László, mossál kezet
stb.
(Kék fény)

Kontroll Csoport:
Besúgók és provokátorok
Koncert közben sose gondolok rátok
De azért jobb, ha tudjátok:
Hogy a magunk módján mi is figyeltetünk
(Besúgók és provokátorok)

Nem tudom, hol laksz,
Nem tudom, honnan tűnsz majd el,
De láttam a házat, ahová majd visznek,
A félelem háza az a hely.

Nem vagy egyedül,
Nem vagy egyedül
Valaki egész éjjel hallgat
Nem vagy egyedül,
Nem vagy egyedül,
Már megint füle van a falnak.
(A félelem háza)

stb.

Volt egy Spions nevű együttes, az ő útlevelüket nem vonták be, sőt.
Azt mondták nekik, hogy használják, de csak egy irányba. Az együttes 2 tagja (Najmányi László és Hegedűs Péter, művésznevén Peter Ogi) a rendszerváltás után tért haza, a harmadik, Molnár Gergely azóta sem járt Magyarországon, látogatóban sem.

@csker:
Így bizony.

@Fülig José:
"a legszebb ebben az országban, hogy ez a patkány Erdős is végelgyengülésben pusztult el"
De még a rendszerváltás előtt.
A halála után pár nappal volt egy Független Adó-koncert a Fekete Lyukban, ahol Ványi Apu mondta két szám között, hogy akit ők megénekelnek, annak meg vannak számlálva a napjai, Csau bá 2 hónappal korábban kapta meg, amit megérdemelt, Erdős most, és Castróról is van daluk. Utóbbi nem működött.

szanaImas 2018.06.10. 15:33:22

"Nyíregyháza fontos helyszín Ferónak, itt mindig megemlíti, hogy a NAGY Beatrice annak idején 1981 nyarán utolsó 3 koncertjét itt játszotta, mivel csak itt engedték őket fellépni, minden más helyen kitiltották őket. Most is utalgatott Feró, hogy ő itt volt partizán annak idején a kommunista blokk előtt."

ételizésítő 2018.06.10. 16:14:49

@szanaImas:
Ezek ordas nagy kamuk.
Végigturnézták az országot pl. az LGT-vel, lemez is készült róla.
Hobo meg annyira nagy ellenálló volt, hogy az ő apja volt a belügyminiszter.

Powerslave 2018.06.10. 16:17:35

@Kútmester: Ki ne tessék felejteni, hogy a nevetséges ripacskodás alapjául szolgáló sikert épp azok a hajdan eredeti és egészen értékelhető dalok hozták meg nekik, amelyekbe ma már csoda, ha emberöltőnként egy-egy alkalommal beletalálnak, és amelyeket a "szánalmas patkányok és nyomorult férgek" most számon is kérnek rajtuk ahelyett, ahogy mostanság "valami rágógumizenével szakítják szét a csendet".

Na én pontosan ezért köpök is rájuk idestova 15 éve. Ahhoz képest, hogy mekkora ásznak adják elő magukat Köpök rátok c. zenei és előadói pöcegödrükben, én (és azt hiszem, sokan mások is) "rákenról" maradtam, ők meg lassan a Hooligans szintjére dicstelenedtek. Ennyit a fényről :D

Lukimuki elfelejtett időben magábaszállni, de ezzel a csodás nótával legalább megteremtették a hisztimetál magasztos műfaját :D

Slepy 2018.06.10. 17:12:53

Nem 2012-ben adta el magát a tcs. Engem a 2003-as Élni vagy égni lemezük baszott végleg pofán. Bár ennek voltak előjelei már a Connektor albumon is. Aztán jött a kísérletezős zajos albumuk ahol megpróbáltak újra keménykedni, de az egész egy élvezhetetlen zajmassza lett, amin alig lehet érteni miről károg a luki. Utána jött a "megagigaszupersláger" a mennyország tourist. Egyszer ezt jó hangosan hallgattam és megpróbáltam lukival együtt énekelve tombolni dühöngeni rá, de nem lehetett mert annyira szar a dallamvezetése főleg a "legjobb szolgáltatást nyújtja" résznél, hogy ezután a refrénhez érve a dal ki is fullad. Ezután dobták össze az Agyarországot aminek elég jó hangzása lett szépen megdörren. Itt a szöveg sokat finomodott már nem olyan szókimondó. A dalok közül pedig az utolsó Megkapod ami jár című az amelyik bármelyik korai lemezükön megállná a helyét.
14 éve már csak a klippes nótáikba vagyok hajlandó belefülelni, de áhh... hagyjuk. (legyint)

dr. mesterséges színezék 2018.06.10. 17:23:38

@Cpeti654321: A betegségének egyik tünete, hogy mindent IS tud.

Most éppen a durvaságot nem szereti. Putyin egyik rajongója.
Kívánom neki, hogy soha ne gyógyuljon ki a mentális problémájából, mert a felépülés másnapja pokoli volna.

dr. mesterséges színezék 2018.06.10. 17:30:36

@ételizésítő: Hobo sosem mondta, hogy ellenálló volt - még a könyvében sem állít ilyet, és még csak azt sem mondja, hogy ő választotta volna a fekete bárányságot: csak zenélni akarta azt, ami tetszett neki, az pedig megyéről megyére változott, hogy az illetékes elvtárs erre hogyan reagált.

- o -

Egyéként a felsoroltak közül legfeljebb a Cpg erdőspéterezése mutat túl a "valamilyen dalszöveget írni kéne megint"-alapú primadonnáskodáson.
Get in the Ring-szindróma.

eßemfaßom meg áll 2018.06.10. 17:33:00

@dr. mesterséges színezék: "Egyéként a felsoroltak közül legfeljebb a Cpg erdőspéterezése mutat túl a "valamilyen dalszöveget írni kéne megint"-alapú primadonnáskodáson."
Pont ezt akartam írni de még időben nyomtam egy frissitést így elég egy +1 :)

dr. mesterséges színezék 2018.06.10. 17:33:14

@dr. mesterséges színezék: Hja, azért Lénárd László ekézése tetszik. Mintapéldánya az "elfelejti, honnan indult el" szériának.

exterminador 2018.06.10. 17:44:28

Most jöttem rá, Bródyék ezt a "nem kellt" milyen kreatívan hasznosították újra az István, a királyban. www.youtube.com/watch?v=CDuXmcR-Loo

csker 2018.06.10. 18:40:59

@Fülig José: mármint hol volt tömegverekedés? 1982-ben? Vagy 1988-ban a KöKi-n?

Laszlo Lenard 2018.06.10. 18:47:15

@ételizésítő: Pedig szanalmasnak van igaza, nem neked.
Az Omega-LGT-Beatrice 1980-ban volt, és kellett hozzá Presser és Benkő süvegelnivaló kiállása Feróék mellett.
1981 nyarán már tényleg csak Nyíregyen játszhattak, mert ott az ifipark vezetője volt elég bátor ehhez.
Mi sem véletlenül jártunk Bagra, Budaörsre, amikor Pesten már nem léphettek fel.
Aztán már Pest környékén sem.
Nem voltál ott, ha ezt nem így tudod.

Laszlo Lenard 2018.06.10. 18:48:15

@dr. mesterséges színezék:
Ha elmondod, mire gondolsz, tudunk róla beszélni.
Ha csak be akartál szólni, akkor sajnos nem.
Üdv!

dr. mesterséges színezék 2018.06.10. 19:53:31

@Laszlo Lenard: Kérlek...

Előbb egy kis mese. Együtt voltam katona a sing singes Boros Péterrel. Tucatszám adtam neki az anyagokat, amelyeket szakmabeliként nem ismert. Pontosan úgy kerültek hozzám azok az anyagok, ahogyan egy interjúban az egyik saját forrásotokat is megjelöltétek: százasért másoltatva a Vikingben/Labiritmusban/Solarisban..., és persze ő is kopizta tovább, ahogy az annak idején természetes volt, ill. egyik-másik nótáról elmondta, hogy hol, melyik témát lopták ki belőle.
Egyik nap lelkendezve mesélte, hogy megalakították a rockszövetséget.
- Örülök nektek, de mire lesz jó?
Nem igazán tudta megfogalmazni. Nem sokkal később tető alá került a mahasz bólogató zsiráfja a rockszövetség lelkes támogatásával. Ez már eredmény: jogi védelem (közvetve vagy közvetlenül) a rajongókkal szemben azon műfaj képviselőinek, akik évtizedes jogsértések nélkül ha nem is vákuumban, de erősen ritkított légtérben léteztek és fejlődtek volna.
Hol volt akkor még a Metallica kontra Napster... meg tudjuk mi előzni a világot.

És akkor te, ti, Laci. Emlékszem, a '88-as számban a Helloween egyik markáns, áldott ismérveként kiemeltétek, hogy bele merik tenni azt a műfajba, amit kevesen: a humort. A mai napig megállja a helyét a megállapítás.
Volt ez a kis koncert, az istálló zenészével, Endrével, és a márhívóféle önfeldolgozásokkal. Ezek tetszik vagy sem, része lettek a folklórnak, mint Barbra Straisand villája, és nincs az Ossiannak rajongója vagy megmosolygója, aki ne fújná az "átiratot" akkor is, ha az eredetivel már nem volt találkozási pontja.

Mit tesz a kiadó/szerkesztő, aki igényli a humort, és egyébként ifjúkorában a warez jelentette számára a szellemi mannát?
Jogi alapokon, gyomorbajosokra jellemző stílussal betilt.
Találkozás egy fiatalemberrel?

m.t. 2018.06.10. 20:50:54

Ajánlom a posztíró figyelmébe a Rossz vér című szerzeményt Gangxta Zolee és a Karteltől, állítólag egy indexes újságírónak szól korábban kritizálta őket :)

Laszlo Lenard 2018.06.10. 20:51:56

@dr. mesterséges színezék:

Jó, és mi közöm van nekem egy 18 évvel ezelőtti balul sikerült Ossian koncerthez?

A Metallicának szerintem igaza volt Napster-ügyben. Akkor is így gondoltam, ma is így gondolom.

Ahhoz sincs közöm, hogy a kalózkazetták, kalóz CD-k miatt érdekszövetségre léptek akkor a kiadók, de jól tették.

2018.06.10. 22:06:33

@Slepy: Szerintem a TCs változása a Connektorral kezdődött. Az volt az igazán kísérletezős albumuk - és az volt az utolsó, amin Buzsik Gyuri még közreműködött. A kezdetektől fogva hallgattam őket: még a Connektor is bejött: érdekes, elvont dalokat tartalmazó album lett. Aztán Gyurit kirakták, és elindult lefelé a lejtőn az egész zenekar. Lehet, hogy anyagilag minden eddiginél sikeresebbek, de alkotás tekintetében olyan mélyre zuhantak, ahonnan már nincs visszaút.
Nem mondom, hogy eladták magukat, de Buzsik távozásával olyan minőségi esés indult, ami számomra hallgathatatlanná tette a Connektor utáni időszakot.
Lukács annak idején nagyon jó szövegeket írt: sok régi daluk máig vállalható sőt: nem egy kimondottan aktuális. Ma meg már csak annyira képes, hogy: "Magyarország mi a f@sz van veled?"

bontottcsirke 2018.06.11. 10:42:18

A hazai rock (muhaha) élet kábé olyan igényes, mint egy lecsókolbász ebédre. Egyetlen példát lehetne felhozni;a Black-out lett volna igényes, ha meglett volna az intellektuális tábora. De a tábort a józsika vérzik meg a szarsapka termelte ki, mert az kurvaigényes,. Mint az ország bazmeg.

Figy L M 1 ideYEeeah 2018.06.11. 12:34:03

@bontottcsirke: Akkor lett elb*szva mikor Kowalsky létrehozta a meg a vegát és sajnos arra nagyobb igény mutatkozott. Kowának ritka jó hangja van és nagyon illett a Black-Out zenéjéhez.
süti beállítások módosítása