Rozsdagyár

COLMENA - Horrorházban forgatta klipjét a szegedi zenekar

2019. március 27. - Felicium

img_3736.jpeg

Friss videoklippel jelentkezett a szegedi modern metal zenekar, a COLMENA. A jelenlegi koncepció  2016-ban fogalmazódott meg, az alapítók (Szabó Péter – gitár, Szabó István – basszusgitár) ekkor hozták össze a felállást (további tagok: Bagdi Balázs – ének, Szabó Kevin – gitár, Kis Tibor – dob). A COLMENA név egyébként egy spanyol kifejezésből ered, jelentése "KAPTÁR".

Többek között felléptek - a teljesség igénye nélkül - az AWS, Nova Prospect, SUNSET, Down For Whatever, PHRENIA, Trillion, és a New Friend Request zenekarokkal.

Az októberben megjelent nagylemezükről (Fény nélkül) az utolsó dalra, az „Esti mesére” esett a választásuk. A klipet a Kelcz Dávid vezette szegedi Kelda Filmmel vették fel nagyrészt Kondoroson, az Ifjúsági Műhely vezette „Nightmare In Kondoros” névre hallgató horrorházban. A további jeleneteket a szegedi Corso Caféban forgatták, ami a zenekar törzshelyének számít, így készséggel álltak rendelkezésükre. Toldi Gergő volt az operatőr, aki szintén a filmes világban mozog Szegeden. A klip hangulati világához alakították a szereplők és a zenekar sminkjét is, amit Margó Szibilla (Music Life Coach) varázsolt fel az arcukra, és egyéb testrészeikre. A klip női főszereplőjét Nagy Rebeka, színésznő alakította, aki a Jóban Rosszban sorozat Halmos Adéljaként lehet látni nap, mint nap a képernyők előtt.

Két miniinterjút készítettünk Kelcz Dáviddal, a klip rendezőjével és Nagy Rebeka színésznővel.

Hogyan jött a kapcsolat?

D.: Filmes vállalkozóként dolgozom, és szerettem volna referencia munka gyanánt készíteni egy videoklipet. Feladtam erről egy hirdetést, amire a COLMENA (is) jelentkezett.

R.: Balázst, a zenekar énekesét évek óta ismerem. Általa találkoztam a többi sráccal. Nagyon gyorsan kialakult a szimpátia, megszerettem őket, mind emberileg, mind szakmailag. Bírom bennük ezt az ambiciózus hozzáállást. Ezért nem volt kérdés, hogy elvállalom-e a videoklipet.

Mi az, ami tetszett benne?

img_3809.jpegD.: Először is, kifejezetten tetszett a dal. Eleve nagyon szeretem a rock/metál zenét, korábban gitárosként magam is játszottam metál zenekarban, így a zenei műfaj abszolút testhez álló volt. Az Esti mese dallamvilága, felépítése filmes szempontból nézve is kiváló, remekül fel lehetett húzni rá egy történetet. A harangjáték pedig alapjaiban határozza meg a hangulatot, ami első hallásra is megadta a képi világ irányát. Emellett hamar kiderült, hogy mindkét fél ugyanazt akarja: valami komolyat, maradandót alkotni – és én kifejezetten ilyen partnert kerestem erre a projektre.

R.: Nagyon szerettem, hogy ennyire felkészült volt a csapat. A filmes és a zenész részről is. Kész koncepcióval, tervekkel álltak elő. Másodpercről másodpercre le volt írva, hogy mi fog történni. A srácok a zenekarból pedig hihetetlen kedvesek voltak, mindig figyeltek arra hogy kedvező körülmények közt forgassunk. Hogy legyen étel, ital, meleg tea, ne fázzunk. Jó volt, hogy együtt alkottunk, hogy mondhattam, ha volt valami ötletem.

Hogyan jött a történet?

D.: A pontos koncepció kidolgozását több személyes konzultáció előzte meg a zenekarral. A különböző ötletmorzsákat először pár mondatban lejegyeztem, majd összeültünk és átbeszéltük. Végül a „letisztult kép” alapján megírtam a forgatókönyvet, majd elkezdtük a forgatás szervezését.

Mennyire tudtad beleélni magad a szerepbe?

R.: Ó nagyon. De talán minden nőben ott lapul egy ilyen domina. Ezért jó ez a szakma, itt ki is lehet adni ezt magamból.

Miként tekintesz az elkészült anyagra?

img_3810.jpegD.: Egyértelműen eddigi filmes pályám legkomolyabb alkotása. De nagyon fontos, hogy ez a végeredmény nem sikerülhetett volna a remek stáb nélkül! A saját területén mindenki száz százalékot tett hozzá. Nagyon örülök, hogy mindez megvalósult, minden másodpercét élveztem a ráfordított időnek.

R.: Szívügyemnek tekintem. Profi snittek, szuper vágás, apró részletekre is figyelő utómunka és hát csodajó zene! Tényleg örülök, hogy legalább ennyivel tudtam segíteni a srácoknak. Nagyon szorítok nekik!

Alkalmi jelleggel készítetted ezt a videoklipet vagy más cél is volt vele?

D.: Hosszútávú „befektetésként” vágtam bele ebbe a munkába. A jövőben szeretnék a videoklipek világában mélyebben elmerülni, így nagyon bízom benne, hogy referenciaértékű lesz ez a munkánk és további projekteket hozhat. Nagyon köszönöm a Colmenának, hogy bizalmat szavaztak. Szerintem ez egy „win-win” projekt volt.

Alkalmi jelleggel vállaltad el ezt a szerepet vagy a későbbiekben elképzelhető, hogy láthatunk klipekben

R.: Ez nem kérdés! Már ott a forgatáson mondtam nekik, hogy én ezt még akarom! Szóval legyen sok jó zenétek, sok jó klippel!

snapseed.jpegBagdi Balázs, a zenekar énekese és szövegírója valamint Szabó Péter Levente, a zenekar dalszerzője így vélekedik a dalról és a klipről:

B.: A szövegeknél legtöbbször saját gondolatok, illetve még inkább érzések, amik vezetik a „tollam”. Ennél a dalnál sem volt másképp, ez is borzasztó személyes, és saját élményekből táplálkozik elsősorban. Az elmúlt éveim „sikereit” festi le a szebbik nemmel való -csúfoljuk így- kapcsolataimban. Leginkább az atmoszféra az, ami sokat mondó lehet, a szöveg is inkább egy összképet ad, mintsem, hogy soronként meséljen. Erre úgy gondolom sikerült még rátenni egy lapáttal, azzal, hogy a dalban amúgy is kissé horrorisztikus zenei elemek mellé, egy ilyen videó kerekedett.

Sz. P. L.: Az “Esti mese” c. dal a szívemhez igazán közel álló darab a nagylemezről. Ennél a számnál tapasztaltam meg először igazán, hogy milyen az, ha a múzsa homlokon csókol zeneszerzés során. Emlékszem, hogy az alapot sikerült egy nap alatt megírnom, mivel egy olyan flow-élmény kerített hatalmába, ami nagyon ritka. Ezért is keltem fel hajnali 3-kor befejezni a számot, mivel bátyám tanácsára éjfélkor abbahagytam, de éreztem, hogy még nem végeztem. S a végeredmény az lett, ami.

Laikus fülnek is talán hallható az a fajta játékosság, ami ezt a számot végig kíséri. Az “Esti mese” c. dalunk konkrétan egy harmóniamenetre épül, ami ritmikailag, oktávolás szempontjából ismétlődik, de mindig egy kicsit másképp. Ehhez társul az a breakdown, amit Balázs, az énekesünk talált ki a zenekar indulásának a hajnalán. Kulisszatitkot árulhatok el azzal, hogy pont tusolás közben jutott eszembe, hogy van a talonunkban még egy fel nem használt “szaggatott rész”. A háttérben szóló kiegészítő hangszerek tekintetében új szintet lépett a zenekar. Eddig többé-kevésbé ódzkodtunk ettől, viszont be kell ismerni, hogy például a zenedoboz és a klasszikus hangszerek (zongora, hegedű) használata nélkül nem tudnánk egyfajta “mozis atmoszférát” kölcsönözni a dalnak. A nóta élőben nagyon működik, a koncertműsorunk szerves részét képezi.

A dal korábban megjelent a zenekar YouTube-csatornáján, s a legtöbb kattintást érte el a nagylemezről, amiért nagyon hálásak vagyunk a velünk szimpatizálóknak. Remélem, hogy ez a “csöppnyi magyar Hollywood” még inkább elnyeri a tetszésüket! 

A zenekarnak javába folyik a tavaszi turnéjuk, aminek a legkiemelkedőbb helyszíne a Dürer Kert lesz, ahol most szombaton (március 30.) fognak fellépni a budapesti No Last Page és a Touch Me Not zenekarokkal.

Esemény: https://www.facebook.com/events/2276643042594926/

turne-1.png

COLMENA
Bagdi Balázs – ÉNEK
Szabó Péter – GITÁR
Szabó Kevin – GITÁR
Szabó István – BASSZUSGITÁR
Kis Tibor – DOB

Kelda Film
Kelcz Dávid - médiatechnológus, egyéni vállalkozó
Web: http://www.keldafilm.hu/
Facebook: https://www.facebook.com/keldafilm/
Instagram: https://www.instagram.com/keldafilm/
E-mail: info@keldafilm.hu

COLMENA
Facebook: www.facebook.com/Colmenahu
Instagram: www.instagram.com/colmena_official
YouTube: www.youtube.com/COLMENAOFFICIAL
Spotify, Deezer, amazon, iMusic
E-mail: colmena.metal@gmail.com

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr3214719915

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása