Rozsdagyár

CRISTINA SCABBIA: "A Metallica volt az első metalzenekar, melyet hallottam"

2021. július 27. - Jurancsik Eszter

band-photo-lacuna-coil-22698-920x584.jpg

A milánói Lacuna Coil énekesnője, Cristina Scabbia nemrégiben egy podcast keretein belül mesélt arról, hogyan került kapcsolatba a metalzenével. Kiderült: az első zenekar, melyet hallott, a Metallica volt.

A Metallica volt a legelső metalzenekar, melyet hallottam. Amikor még képben sem volt az, hogy egy banda énekese legyek, és nem ismertem a Lacuna Coil többi tagját sem. Emlékszem, akkoriban még a szüleimmel éltem, és minden nap ugyanazzal a baráti társasággal találkoztam. Egy napon az egyikük hozott egy magnót, egy Metallica-kazettát és azt mondta: "Ezt meg kell hallgatnod." Én meg: "Mi ez???"

- idézte fel a kemény zenével való első találkozását Cristina, aki ekkortájt 20-21 éves volt. 

Két bátyám és egy nővérem van, ők sok zenét hallgattak. A legkeményebb lemez, melyet az egyik bátyám hallgatott, az AC/DC egyik albuma volt, de a többi mint Pink Floyd, Beatles, Genesis. Aztán némi elektronikus zene a '80-as évekből, egy kis hip-hop, de metalt nemigen hallgattunk. De amikor meghallottam a Metallicát, le voltam nyűgözve, elkezdtem kérdezősködni, utánajárni ennek a zenének, addig ugyanis nem volt része a világomnak. Később, 1993-ban elkezdtem lógni egy milánói metalpubban, amelynek Midnight volt a neve. Ott találkoztam Andreával és Marcóval. Ők metalt hallgattak és játszottak, szóval egy egész új világ nyílt meg előttem. Így beleszerettem a Type O Negative, a Paradise Lost zenéjébe is. Ezek után fokozatosan elmerültem a súlyosabb zenékben, amelyek teljesen másképp szóltak, mint azok, amiket addig hallgattam.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr316639542

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása