Két éve dolgozik Ziskó Olivér dobos egy több szempontból is rendhagyó, modern hangzású, instrumentális, fúziós/elektronikus albumon, leginkább fúziós rocknak lehetne nevezni.
Végre felkerült a világhálóra három további dal az albumról, melyen már jó ideje dolgozom. A bónuszokkal együtt 73 percnyi zeneanyag gyűlt össze, tehát akár dupla lemeznek is nevezhetjük a kis csúszással, 2022-ben megjelenő "Global Warning" korongot. Eddig négy dal klipjét hoztuk ki, amihez most csatlakozik további három. A lemezen összesen tizennégy tétel lesz hallható.
Alapvetően nem progresszív zenei ritmusokból szerettem volna építkezni az albumon. A Travelin' nóta ritmikai ötleteit például Jojo Mayer és Steve Smith játéka ihlette. Aztán megkaptam Derek Sheriniantől a szólósávokat és egy kicsit hozzányúltam a dalhoz. Derek egy ikonikus figura. Az őrá jellemző stílust hozza, és azt a hangszínt használja, melyről nem lehet nem ráismerni a játékára. Mint ahogy a Dream Theaterben, a Sons of Apollóban, a Planet X-ben megszokhattuk tőle.
A Travelin' klip további közreműködői Anthony Crawford (basszusgitár) és Marius Pop (gitár), akik egyben a korábbi Ghost Notes videó vendégzenészei is voltak. Marius nagy segítség volt a dal végleges formájának kialakításában és ragaszkodott hozzá, hogy ő legyen a hangmérnök. Mark Mihelével közösen keverték a Rootz Music Stúdióban, Romániában.
A dob felvételénél most is - ahogy a lemez többi számánál - ragaszkodtam hozzá, hogy egy take-re menjen és a keverés során ne legyen editálva/kvantizálva, amit feldoboltam. A videók és audiók egyszerre készültek. A Travelin'-nel egy időben további dalokat is rögzítettünk. Ezzel kezdtük a sort. Az első take után mentünk is a következő dalra, tehát kábé 10 perc alatt megvoltunk.
A Plastic vendégzenésze egy másik kedvenc billentyűsöm, Kaltenecker Zsolt. Nagy öröm számomra, hogy ő is közreműködik a lemezen. Korábban volt már egy kooperációnk Erdei Péter barátom briliáns Soulwaves című szerzeményében. A Plastic dalt Miski Ádám programozta, őrületes ritmikus zajokkal telepakolva – ami nekem nagyon tetszik.
A The Origin tételben is két kedvencemet hívtam segítségül: Papesch Péter basszusgitározik és Gotthárd Misi gitározik. Mindketten nagyon eltalálták azt a feelinget, mely passzol ehhez a számhoz. Bocs az őrületes szintidallamokért. Ennek most harsognia kellett. A Plastic és The Origin hangmérnöke Scheer „Max” Viktor volt. Még négy további videokliphez vannak videofelvételeim, melyeken nemsokára elkezdünk dolgozni. Ezek majd a lemez megjelenéskor vagy valamivel előtte lesznek beütemezve.