Rozsdagyár

ABORTED - TerrorVision (2018)

2018. szeptember 24. - ozz86

press_cover_01_1.jpg

Nem könnyítettem meg a saját dolgomat azzal, hogy néhány hete jeleztem, hogy igényt tartanék az új Aborted korongra. Vannak lemezek, melyekről gyakorlatilag azonnal tudsz írni, de ez pont nem olyan. Ez lehet jó és rossz is egyaránt, én még egyelőre nem tudtam eldönteni. Na de, death metalra fel, lássuk, hogy miért is tartott ilyen sokáig megszülni ezt a kritikát!

Aki kicsit otthonosan mozog a halálfém világában, az valószínűleg tudja, hogy Belgiumban a csokoládé és a brüsszeli csipke mellett bizony ott van az Aborted is, kvázi hazájának talán leghíresebb bandája. A zenekar a ’90-es évek óta létezik, jó néhányan megfordultak már benne, míg eljutottunk az aktuális sorlemezig, mely a "TerrorVision" nevet kapta a keresztségben.

Igazság szerint egy kicsit bajban vagyok, mert ha a gonosz énemre hallgatnék, akkor lehúznám az albumot. Nem arról van szó, hogy rossz, csak valamiért nehezemre esett egyszerűen végighallgatni. Van itt minden, ami kell egy jó death metal koronghoz: feszes tempók, velőt rázó hörgések, blast beat, amit akartok. Ami azt illeti, valójában ez egy nagyon jó anyag a maga műfajában, a csapat eddigi munkásságából se lóg ki… viszont úgy megy át rajtad, mint nyáron a leárazott albán fagyi. Sok esetben már én érzem magam rosszul, hogy igazából tök jól megírt dalok vannak, és mégis nehezemre esik átpörgetni a lemezt. Nem is tudom, talán lélektelen vagy csak túl nagyok voltak az elvárásaim. Márpedig szó mi szó, én egy pusztán korrekt lemeznél többet vártam. Valahogy túlságosan is sterilnek érzem. De ez az én véleményem. Más hallgató valószínűleg imádni fogja, különösen a stílus kedvelői, bár a katarzis szerintem náluk is el fog maradni.

Először is azzal kezdeném, hogy a borító nekem nem jött be. Elsőre az volt az érzésem, mintha az egykori Kockás magazin szerkesztői próbáltak volna horrort készíteni. Inkább érzed azt, hogy valami régi képregény borítója, sem mint egy csúnya és gonosz zenét tartalmazó CD-é, de ez legyen a legkevesebb, végtére is nem szép dolog a külső alapján ítélni, szóval térjünk is rá a belbecsre.

Az intro után rögtön meg is kapjuk a címadó dalt, mely amúgy egészen kellemes kis szeletelde, különösen így a hűvösebb reggeleken. Nos… igazából minden dal az, egyenként nem sok értelmét látom elemezni őket. Szóval, amiket kiemelnék: Vespertine Decay, Squalor Opera (mely egyébként a lemez legjobb dala, emiatt is szerettem volna róla írni), a Visceral Despondency amúgy zseniális középrésze, illetve az Exquiste Covinous Drama, mely talán a leginkább atmoszférával, „lélekkel” rendelkező tétel a felhozatalban. A hangszeres játék egyébként kiváló, különösen a dobos megy nagyokat. Duplázóból, blast beatekből nincs itt hiány, végig feszesen adja meg az alapot a muzsikának. A gitárszólók ugyanakkor szerintem laposak, legalábbis feltűnő, hogy a zene technikássága mellett elmaradnak. Kötelező gyanánt ott van, de nem kapom meg tőle azt az élményt, hogy abban teljesedne ki a dal, egyszerűen csúcspontnak gyengék. A hangzás remeknek remek, minden hangszer jól szól, bár egy ici-picit talán steril.

Ugye milyen szépen hangzik mindez, amit eddig leírtam? Valóban. Igazság szerint a stílus kedvelőinek merem ajánlani a "TerrorVision"-t, mert egy korrekt anyag, azonban nem maradandó. Voltak olyan alkotások az utóbbi években, amelyek első hallgatásra borzasztóan tetszettek, aztán pár hónappal később már egy taktust nem tudtam felidézni belőlük, itt pedig nagyjából a lemez meghallgatása után se marad meg semmi.

Könnyen elképzelhető, hogy pusztán csak én égtem ki a stílusból, illetve hogy az utóbbi években már gyakorlatilag minden, de tényleg minden klisét hallottunk már. Ha a rajongók megköveznének, mert esetleg tényleg csak én vagyok süket, és valójában a belgák épp most találták fel a spanyolviaszt, ám legyen. Ha valami megosztó, az már annak a jele, hogy valamit jól csinál a zenekar, de sajnos ez nálam az egyszer hallgatós kategóriába került.

7/10

press_photos_01.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1814260189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása