Rozsdagyár

HELLOWEEN - A német power metal csapat már dolgozik az új albumán

2023. március 21. - Kovenant

helloween2022_1.jpg

Michael Kiske, a német power metal legenda, a Helloween egyik frontembere interjút adott a kanadai The Metal Voice portálnak, melyben megerősítette, hogy már dolgoznak az új dalokon, azaz a 2021-es, azonos című lemez hamarosan folytatást kaphat (a zenekar előző két lemezéről ITT és ITT írtunk kritikát).

10 nappal vagy egy héttel ezelőtt Kai Hansen (énekes-gitáros) elküldte egy dal demóját, melyen dolgozik és nagyon tetszett, mert nem az volt, amit várnál. A nóta egy kicsit kívül esik a stílusunkon, amiért én mindig hálás vagyok. Mindig is azt gondoltam, hogy ez az igazán izgalmas a Helloweennel kapcsolatban. Ha megnézed a két "Keeper" albumunkat, akkor azok ma már klasszikusoknak számítanak, de amikor megjelentek, akkor nagyon különbözően szóltak, mint a "Walls Of Jericho". De elég tökösek voltunk, hogy ezt meglépjük. És azt hiszem, ezért vagyok még mindig itt: azoknak a korongoknak nagy hatása volt, mert mindenféle félelem nélkül vágtunk bele a dolgokba. Ez mindig a fiatalok előnye: a legtöbbször a fiatalok azok, akik nem ismernek félelmet. 

Ami igazán tetszik Michael Weikath (gitáros) és Kai kapcsán, az az, hogy nem akarják becsapni magukat. Egyszerűen csak dalokat írnak. Semmi máshoz nem értenek, csak a dalíráshoz és bármibe is fognak, Helloween lesz belőle. Ez a szóban forgó dal egy kicsit Queen-jellegű volt. Sok zongorás rész volt benne - nagyon operás, sok kórussal. Aztán újra rockosabb lesz. Ez ismét Kai Hansen egyik szimfóniaszerűsége. De tényleg nagyon tetszett. És örülök, hogy ilyesmiket ír. Remélem, hogy a többieknek a bandában is lesz mersze ilyenekhez, mert én simán bevállalnám. 

Nem tudom, hogy én fogok-e dalt írni az új lemezre. Nem igazán vagyok már metaldal-szerző. Tizenévesként nagyon is az voltam. De manapság már nem írok metaldalokat. Akusztikus gitáron írom csak a nótákat. És ha van valamim, amiről úgy érzem, hogy abból a zenekar Helloween-nótát tudna csinálni, akkor természetesen megmutatom nekik és ha bíbelődnek vele egy kicsit, akkor az is lesz belőle.

De most annyi dalszerző van az együttesben. És mindannyian képesek olyan dalokat írni, melyeket mindenki imád: ez elsősorban Andi Deris-t (ének), Sascha Gerstnert (gitár), Weikit és Hansent jelenti. És úgy hiszem, hogy ez több, mint elég. Ha lesz dalötletem, akkor becsempészem a többiek elé. De nem igazán erőltetem ezt. 

Tudom, hogy Andinek is van már néhány nótája és azt is tudom, hogy Kai rengeteg dalt írt. A múltkor egy kicsit lusta volt, csak egy óriási dalt hozott, a tizenkétperces Skyfallt, melyből kijött volna azért három másik is, szóval ez így rendben volt, de még többet szerettem volna tőle. És szerintem most rengeteg szerzeményt fog szállítani. Legalábbis ez a benyomásom, az érzésem - többet fog letenni elénk az asztalra. Andi mindig dolgozik. Csak leül és megír tíz dalt. De fogalmam sincs, hogyan képes erre. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr2518077288

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása