Rozsdagyár

JAMES HETFIELD - A bandában külön-külön eléggé átlagos zenészek vagyunk

2023. március 25. - Kovenant

jh.jpg

James Hetfield, a legendás amerikai thrash metal csapat, a Metallica gitáros-énekese interjút adott a Cigar Aficionado magazinnak, melyben elmondta véleményét zenésztársairól, a lámpalázról és a turnézásról is. A Metallica új, tizenegyedik albuma "72 Seasons" címmel április 14-én érkezik, előző lemezükről ITT írtunk kritikát.

Hetfield többször nyilatkozta már azt, hogy a csapatban nem a világ legjobb és legképzettebb zenészei játszanak, most erről is beszélt:

Tudom, hogy külön-külön mindannyian igazán átlagos zenészek vagyunk a zenekarban, de ha összeraksz minket egy próbaterembe, akkor valami különleges történik. Valami tényleg megtörténik ... Odamenni és jammelni bizonyos zenészekkel egy igazi rémálom a számomra egyébként, mert azt gondoljuk, hogy nem vagyunk rá érdemesek, mert egész egyszerűen nem vagyok jó zenészek. 

Elég szórakoztató egymásnak megengedni, hogy elrontsuk a dalokat, mivel nem tesznek minket mikroszkóp alá, hogy úgy vizsgálgassanak minket a rajongóink. Az életben néha igazunk van, néha meg tévedünk. És mielőtt felmennénk a színpadra, mindig erre emlékeztetjük egymást: hé, hibázunk néha itt-ott és a hibák teszik egyedivé a bulikat. Ne legyünk önmagunkkal szemben ennyire kemények. És ha rosszul érzed magad emiatt, akkor csak nézz a többiekre, mert ők segítenek majd átvészelni a gondokat. Szóval a Metallicában szabad elrontani a dolgokat. 

Külön szót ejtett a zenekar korai időszakában érzett folyamatos lámpalázáról is:

A kezdeti bulik nagyon nehezek voltak a számomra. Rettenetesen félénk voltam és nem akartam beszélni a közönséghez. A többiek a bandában vezették elő a dalokat. Most már sokkal kényelmesebben érzem magam a színpadon, ami elég különös dolog. Valakivel leülni szemtől szemben sokkal több szorongást okoz bennem, mint tíz-húszezer ember előtt fellépni. 

Ahogy öregszünk, szeretnénk továbbra is játszani az összes helyen, ahol már megfordultunk, de szinte lehetetlen már fenntartani azt a ritmust, mellyel például a '90-es években nyomultunk. Hosszú hónapokra elvonultunk turnézni. Nagyon önkritikusak és kemények vagyunk, illetve nagyon magasak az elvárásaink magunkkal szemben. Így annak minden aspektusával foglalkozunk, hogy a lehető legjobb bulit tartsuk meg vizuálisan és hangzás szempontjából is a rajongók számára, akik élvezik a zenénket és továbbra is eljönnek megnézni minket a koncertjeinken. 

A félénkségéről mondott dolgok összecsengenek egyébként Dave Mustaine szavaival, aki a Metallica korai időszakának koncertjeiről nyilatkozott korábban:

Nos, egyértelműen én voltam az alfahím hármunk közül. Miért nekem kellett mindent megcsinálnom a bandában? Miért mindig engem kértek meg, hogy a promóterekkel tárgyaljak és beszedjem tőlük a pénzünket? Miért nekem kellett mindenkivel megküzdenem? Miért nekem kellett a színpadon a számok előtt és között beszélnem a közönséggel, mikor James volt az énekes? Miután kirúgtak, James egy az egyben ugyanazokat a szövegeket hozta elő a bulikon, mint amiket én nyomtam korábban. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr10018080374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása