Rozsdagyár

AC/DC - Cliff Williams várhatóan nem vesz részt a 2024-es turnén

2024. január 28. - Kovenant

cw.jpg

Hetek óta keringenek egyelőre meg nem erősített hírek arról, hogy a brit-ausztrál rocklegenda, az AC/DC idén turnézni fog. Hogy aztán ez a szokásos világ körüli koncertsorozat lesz-e vagy csak néhány jól megválasztott fesztiválbuli, az még kérdéses. Cliff Williams basszusgitáros azonban a legújabb információk szerint nem fog játszani a turnén (az együttes utolsó két lemezéről ITT és ITT írtunk kritikát).

Dean Delray amerikai standupos, podcast-házigazda, aki óriási AC/DC-rajongó és korábban már több interjút is készített a csapat tagjaival, január 27-én közösségi oldalára az alábbi megjegyzést rakta ki:

Tegnap este egy megbízható forrástól azt hallottam, hogy az AC/DC idén új basszusgitárossal fog turnézni. Nem árulom el az illető nevét, majd a zenekar megteszi azt hivatalos közleményében, de Cliff Williams három évvel ezelőtt a podcast-adásomban világosan megmondta, hogy nem fog újra turnézni és eléggé meg is lepett, hogy a rajongók ezt nem igazán vették észre. 

A brit basszusgitáros még a 2015-16-os Rock Or Bust turné végén jelentette be, hogy végleg visszavonul a fellépésektől, de a 2020-as "Power Up" lemezre visszatért Phil Rudd dobossal és Brian Johnson énekessel együtt, illetve tavaly októberben ezzel a felállással játszott visszatérő buliján a csapat a kaliforniai Power Trip fesztiválon is, ahol azonban Ruddot Matt Laug helyettesítette annak vízumproblémái miatt.

Cliff Williams az említett podcast-adásban így számolt be visszavonulásáról:

Angusnak elmondtam. Akkor - a Rock Or Bust turné kezdetekor - azt éreztem, hogy ideje befejeznem. Tudtam, hogy nem akarok már újabb kétéves turnékra menni, de őket sem akartam visszafogni, szóval tudattam velük, hogy ez lesz az utolsó teljes turném. Rohadt nehéz turné volt egyébként. Az Isten áldja meg Axl Rose-t, hogy eljött és kisegített minket befejezni a koncerteket. Óriási volt, kiváló munkát végzett. És amikor az egésznek vége lett, tudtam, hogy számomra ennyi volt a dolog. Vége, befejeztem.

A "Power Up" lemez felvételeiben viszont mindenképpen részt akartam venni. Ha a "Back In Black" Bon Scottról szólt, akkor a "Power Up" album Malcolm Young emlékére íródott. Ez az ő lemeze. És ez az a banda, amelyik több, mint negyven éven át együtt játszott. Vissza akartam jönni és megcsinálni az albumot. 

Volt néhány próbánk 2020 elején, mielőtt ez az egész Covid-dolog beütött volna és ezek nagyon jól sültek el. A banda nagyon jól játszott. Így aztán megkérdezték tőlem, hogy akarok-e néhány bulin fellépni velük. Persze, mondtam, néhány bulin. Ezt is terveztük. 

A mentális és a fizikai állapotom ezt kívánja meg. Van néhány egészségügyi problémám, azonban erről nem szeretnék beszélni. De nagyon hálás vagyok mindenért. Fantasztikus pálya volt ez. De már nem akarom tovább csinálni. 

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr8318313083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása