Rozsdagyár

EQUILIBRIUM - Keddi folkmaraton a fővárosban

2016. szeptember 28. - Felicium

14470558_1785160231739796_1626180848213951679_n.jpg

A hétközbeni zúzdát nem sokan kedvelik, mivel következő nap be kell valahogy érni a munkahelyre. Sajnos nincs mit tenni, ha kedvenc zenekarunk turnéja hazánkba látogat, akkor legyen az hétfő-kedd vagy bármely másik kellemetlen nap, mégis nagy esély van rá, hogy valahogy igyekszünk majd megoldani az odajutást. Így volt ez szeptember 27-én is, mikor Budapestre ért a folk/viking/metal vonat.

Ha nem is beszélünk sok emberről, azért mindenképp 200 körüli azok száma, akik ilyen kellemetlen időpontban is kilátogattak a Barba Negra Clubba. Az estet a hazai Kylfingar kezdte, akiknek egyre nagyobb a rajongótáboruk és bizony még Felvidékről is érkeztek miattuk fanatikusok. A Finsterforst zenekart nem is igazán ismertem és bár humorosnak és jónak tartom zenéjüket, azért teljesen nem győztek meg. Közvetlenül az Equilibrium előtt játszott a holland Heidevolk, akiknek viszont régóta követem a pályafutását és szeretem is dalaikat. Sokan odajöttek, hogy mi ez, és nekik nagyon nem tetszik... ellenben szerintem egy korrekt show-t raktak elénk és számomra hangulatos volt.

14355606_1784967348425751_8055431071122309657_n.jpg

Végre megérkezett a főzenekar is. Nyáron már volt szerencsém a koncertjükhöz, méghozzá a dunaújvárosi Rockmaratonon. Amitől féltem, beigazolódott. Azt a brutálisan jó hangzást még csak meg sem lehetett közelíteni. Én eddig mindig azt hangsúlyoztam, hogy a Barba Negra Clubban csak jól hangosított koncerten voltam és ehhez most meg is jött a kivétel. Ahogy megkezdődött a buli, a mélyek annyira elnyomtak minden mást, hogy búgott az egész színpad. Ezen az sem segített, hogy pontosan a hangosítójuktól fél méterre álltam, de még ott is ő hátradőlve kamerázott a telefonjával és azt gondolta, minden jó. Sajnos az éneken kívül semmit nem lehetett kiérteni a koncert első feléből. Gitárok a szólók kivételével háttérben voltak, lábdob halk és indokolatlan csattogás, no és a basszusgitár még zavaró is volt sokszor, amikor a samplerben lévő subokkal összekeveredett.

Egy szó mint száz, a koncert szokás szerint iszonyatosan jó volt az Equilibriumnak köszönhetően, de a hangosítás csak a végére lett némiképp elfogadható, így számomra kicsit árnyalta az összképet sajnos. Ennek ellenére bármikor újra mennék, ha jönnek, mert az új lemez iszonyatosan jó lett (kritikánk ITT olvasható), és a régi dalokból is nagyon jól válogattak az este folyamán.

(Képek Cserny Anita)

14440673_1785160248406461_4334476790030053120_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr7111749009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása