Rozsdagyár

ANETTE OLZON - Erőteljes lemezt akartam

2021. október 30. - Jurancsik Eszter

attachment-anette_olzon_2021.jpg

Szeptember 10-én került boltokba Anette Olzon második szólóalbuma, a "Strong". A kiadvány elődjénél, a 2014-es "Shine" korongnál jóval súlyosabb szerzeményeket vonultat fel, a Nightwish egykori énekesnője pedig elmondta: olyan zenekarok munkásságából merített ihletet a dalszerzéskor, mint az In Flames vagy a Dimmu Borgir.

Nemrégiben egy internetes magazinnak kifejtette, miben is különbözik az új lemez az előzőtől.

Nem igazán kapcsolódnak egymáshoz, hiszen több év telt el a megjelenésük között, és más megközelítésben íródtak. Amikor a Shine dalait megírtam, még a Nightwish-ben voltam, így nem készíthettem metalalbumot, nem versenyezhettem a saját zenekarommal, míg ezúttal nem kellett ilyesmire gondolnom. Így valóban úgy csinálhattam meg az albumot, ahogyan csak akartam, a Frontiers pedig egy nagyszerű kiadó, amely minden elképzelésemet támogatta. Ha meghallgatod a dalokat és megnézed a videókat, láthatod, hogy teljesen különböznek. A Shine egy lágyabb, bensőségesebb album volt, mely a személyes élményeimre épült, a Strong pedig súlyosabb, gyorsabb, sötétebb, és arról szól, hogyan látom a világot most, 50 évesen.

- kezdte fejtegetni gondolatait Anette, akinek férje, a Pain-basszer Johan Husgafvel is hallható az új lemezen: nemcsak a húrokat tépi, hanem hörög is néhány szerzeményben.

Első klipes nótaként a Parasite jelent meg, de miről szól a dal?

A Parasite könnyű választás volt számomra, mert ez a leggyorsabb és legkeményebb dal, és olyasmiről szól, amit igen erősen érzékelek. Azokról a férfiakról és nőkről szól, akiket látunk és ismerünk magunk körül, kedvesnek tűnnek, szép ruhákban járkálnak, jól hangzó dolgokat mondanak, de a valódi szándékuk csak az, hogy káoszt teremtsenek és kihasználjanak másokat a saját felemelkedésükre, így olyanok, mint a paraziták.

A világot rettegésben tartó koronavírus-járvány is hatással volt a lemezre, hiszen az I Need To Stay Anette édesapjának állít emléket, aki 2020 májusában hunyt el a betegség következtében, valamint a címadó Strongot is a pandémia ihlette.

Könnyű volt ihletet kapni egy sötétebb album megírásához. Az volt a szándékom, hogy más dolgokról írjak ezen az albumon, mint az előzőn, hiszen így metalosabbra sikerülhet. Nem tudok fiktív dolgokról írni, az nem nekem való. De nagyon könnyű volt olyan témákat találni, melyekről írhatok, elég volt csak körülnéznem a világban.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr5916740322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása