Rozsdagyár

Görög sztónerkedés Vajdaságban - 1000mods koncertbeszámoló

2017. április 03. - blackgnes

17792340_1427429500610527_681484829_n.jpg
1000mods: ha nem vagy nagy stoner rock fanatikus, ez a név nem mond neked sem sokat, pont annyira, mint ahogy nekem sem... mindez idáig! Pedig ezek a görögországi skacok csak úgy öntötték elém a múlt szerdai koncertjük alkalmával a mondanivalójukat!

Egyenesen Chiliomodiból, Görögország sréganti közepéből reppentek kis országomba, Szerbiába, pontosabban (számomra) annak szívébe, Újvidékre. 2006 óta szépítik a fiúk a stoner rock stílusjegyeit, és be kell, hogy valljam, nagyon rajta vannak az úton, sőt azon is, hogy én, mint nem amakkora stoner fan is bevegyem őket a "fasza zenészek, állat dalokkal" elnevezésű kis csoportomba. Persze nem csoda, hisz nagy inspiráció nekik a Black Sabbath és a Kyuss, ami kifülelhető jó pár dalukban is. Pontosan 3 albumot adtak ki, a legelsőt 2011-ben "Super Van Vacation" címmel, három évre rá jött a "Vultures", majd tavaly pedig a "Repeated Exposure To...".

De térjünk a mókázásra! Teljesen spontán jött az ötlet, hogy én pont egy stoner bandára lemegyek Újvidékre (2 óra autóút a jelenlegi lakhelyemtől), mivel ugye már említettem, nem vagyok egy nagy fanatikus, de úgy gondoltam, egye fene! Pont az egyik haverom ajánlotta fel, hogy zsíroz nekem belépőt, az odaút is meg van oldva, sőt még nem is az utcán, egy padon kell aludnunk! Ezek után már nem mondhattam nemet! Feltankoltuk magunkat finom söröcskékkel és uccu!

Megérkeztünk a városba, ami annyira underground volt, hogy nagyon! Ellötyögtük az időt, benéztünk néhány kegyetlen t(h)rash kocsmába és nagy nehezen megérkeztünk a The Quarter nevű helyre, melynek kicsit hangár beütése volt, tele graffitikkel, trógerkedéssel és sok sztóner arccal. Amin nagyon meg is lepődtem, mivel ez az esemény egy szerdai napon történt, amiről nem kell mondanom többet.. (másnap kinek suli, kinek meló). Mielőtt belevágnék a nagy stoner feelingbe, megemlíteném az előzenekart is, a Casillast, egy újvidéki alter-noise rockbandát, akik nagyon adták a hangulatot! Bepörgették az embert, felpezsdült a vér egy kis állatkodásra, rugdalózásra! Bár sajnos ezt csak én és a haverjaim gondoltuk így, mivel a többi ember 3 méterre állt legközelebb a színpadtól, de hát na, ők biztos túl sztónerek a noise-hoz...

S nagy türelmetlenkedések után, végre valahára jött a 1000mods! Gondoltam én, kis naiv, hogy majd ilyen kis lötyögős tingli-tangli lesz és ráunok... meg a jó fenéket! Feljöttek a színpadra és leszakította a fejed a mély, nem evilági gitár-riff, a dübörgő basszusgitár, az állat dob és az énekes faszi rohadt laza sztóner hangja! Pislogtam, hogy mi a jó ég ez, hogy lehet ez ennyire embertelenül állat még nekem is, holott én nem vagyok e stílusirányzat rajongója, mégis hűűűhhh! Teljességgel képtelennek hangzik, de a zenéjüktől konkrétan be lehetett tépni! Elkábultam a hangoktól! A sörre nem lehet fogni, mert alig ittam.

Gyönyörűen megszervezték a srácok a dolgokat, annyira eggyé vált a közönség, egyszerre billegtünk csukott szemmel, néha én kinyitottam, hogy biztos legyek abban, még ebben a világban vagyok, nem egy tizenhatodikban! Összefolytak a dalok, mint a közönség cigi füstje. Minden tiszta paradoxon volt, épeszű elkábulás, bódító ébrenlét, örökkévaló véget érés!

Igazából féltem, hogy nem fogok tudni mit írni, mert szavakba nem tudtam akkor és ott önteni, amit átéltem. Mindenesetre most összejött, egy kis nosztalgikus zenehallgatással, amit mélyen ajánlok mindenkinek egy laza vasárnap délutánra vagy akár egy csodás hétközép - szerdára! 

SUPPORT THE UNDERGROUND!

jjvfijfov.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr7412398351

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása