Rozsdagyár

JUHÁSZ MARCI - Interjú a szólókarrierbe kezdett borsodi fenegyerekkel

2021. február 28. - Bodzilla

image_6487327_1.JPG

Év elején jelentették be, hogy Juhász Marci kiszáll a Nomadból. A múcsonyi rocker gőzerővel dolgozik szólólemezén ennek alkalmából készítettünk vele interjút.

Közel tíz évvel ezelőtt egy országos nézettségű tehetségkutatóban ismert meg a hazai közönség. Így visszatekintve hogyan látod: jó kezdet volt számodra a Csillag születik?

21 évesen mindenképpen. Örültem, hogy bekerültem, bár nem népdalfeldolgozást terveztem énekelni, de végül ezzel ismert meg az ország. Így kerültem Budapestre és ennek köszönhettem a Nomad megkeresését is, így lettem a zenekar énekese.

Úgy tűnt, a Nomadban a helyeden vagy. A kezdetektől fogva figyeltük, hogyan nősz fel a feladathoz, hogyan fejlődsz koncertről koncertre mind a fontemberi feladatokban, mind az énektudásban, spirituszban, szufla tekintetében. Aztán az év elején bejelentettétek, hogy útjaitok harag nélkül, de különválnak. Mi volt az oka a szakításnak? Hogyan éled meg a Nomad hiányát? Hosszas hezitálás után született-e meg a döntés?

Persze, hosszú hezitálás előzte meg a döntést. A Nomad a második családom volt, elképesztő dolgokat éltünk meg együtt. Viszont a menedzsment és az én terveim egyre több tekintetben eltértek egymástól, és vannak helyzetek, amikor jobb meghozni egy ilyen döntést tudatosan, mint hagyni elmérgesedni a viszonyt.

Elkezdted a szólókarriered építését, melynek első videoklipje a Süllyedő hajó. Egy hónapja érhető el a legnagyobb videómegosztó csatornán és túl van a tízezres nézettségen, ami hazánkban meglehetősen jónak mondható. Meglepődtél, hogy ennyien érdeklődnek irántad? Mi inspirálta ezt a dalt? Milyen visszajelzéseket kaptál?

Persze, nagyon örülök a nézettségnek. Pont a harmincadik születésnapomon jött ki a Süllyedő hajó. Bevallom, rég voltam annyira izgatott. Bármilyen racionális döntés is volt, hogy szétváltunk a Nomaddal, mély vízbe kerültem. minden felelősség, döntés az enyém, ami természetesen nagyon jó, de ugyanannyira kemény is néha.

Nyolc év telt el azóta, hogy utoljára dalt írtam, valójában nem is foglalkoztam dalszerzéssel. Aztán egy koncert utáni hajnalon valahogy nem volt túl jó kedvem és most sem tudom miért, elővettem egy dalszöveget Bodzás Attilától, aki már évek óta küldözgette nekem a szövegeit. Elővettem a gitáromat és a semmiből megszületett a Süllyedő hajó. Ezzel megnyílt egy csap, mely nyolc éve zárva volt.

Bennfentes körökben köztudomású volt, hogy régi vágyad egy szólólemez. Mikorra várható a megjelenése és a következő klipet mikor láthatjuk?

A lemez megjelenését őszre tervezem, persze függ az aktuális körülményektől is, mert a megjelenés után egy 8-10 állomásos turnét is tervezek. A dalok folyamatosan érkeznek majd, hamarosan tervezem a következőt megosztani.

A lemez egy szál gitáros produkció lesz, de néhány dalban lesz egy kis második hangszeres díszítés is. Azt szeretném, hogy a koncerteken ugyanúgy visszaadjam a dalokat, mint a lemezen, és fordítva is: a lemeznek olyan hangzása legyen, mintha egy élő koncertet hallana az ember.

155318558_250267196829743_2316419758034460320_n.jpg

Többször is előfordult, hogy akusztikusan feldolgoztál egy-egy ismert dalt. De nemrégiben meghirdetted a Facebook-oldaladon a rajongóid körében, hogy javasoljanak dalokat, amelyek feldolgozását szívesen hallanák tőled. A legutóbbi ilyen tétel a Falu (Ignite) volt. Ötleteket vársz a folytatáshoz vagy vannak olyan dalok, amelyeket biztosan el akarsz játszani?

Folyamatosan várom az ötleteket, sok olyan érkezik, amire nem is gondoltam volna és megmozgatja a fantáziámat. Nem könnyű dönteni, ha valaki feldolgoz egy dalt, a lényegének benne kell maradnia, de mégis hozzá kell tenni egy olyan pluszt, amitől más lesz.

Nemrégiben olvastam, hogy Cseh Tamást emlegetted. Deák Bill Gyula mellett esetleg ő is a példaképed? Ki az, akinek a munkássága inspirál?

Hála Istennek, nagyon sok kiváló és tehetséges zenészünk van. Nagyon sokat elértek Magyarországon, csak tanulni lehet tőlük.

A következő időszakra megvannak a terveid. De hogyan képzeled el magad 10 év múlva?

Szeretnék néhány hangszeren még alapszinten megtanulni játszani. Továbbra is írni a dalokat és persze élőben zenélni, bízva abban, hogy egy olyan másfél órát adok majd az embereknek, mely felhőtlenül kikapcsolja őket és jól érezzük magunkat együtt.

Köszönöm szépen a beszélgetést! Sok sikert kívánunk a továbbiakhoz!

Én köszönöm.

(Balog Éva Judit)

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr1716443548

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása