Rozsdagyár

STARFIGHTERS - Az ismeretlen énekes, aki majdnem Bon Scott utódja lett az AC/DC-ben

2021. március 31. - Kovenant

starfighters.jpg

Steve Burton feltörekvő, de teljesen ismeretlen énekesként élt az angliai Birmingham városában. Színpadtechnikusként dolgozott számos csapat turnéján, többek között a Judas Priestnél is. Két birminghami road haverja, Terry Lee és Keith Evans akkor már az AC/DC-nél melóztak (Terry fénytechnikusként, Keith pedig Angus Young gitártechnikusa volt), így amikor Bon Scott 1980. február 19-én elhunyt, mindketten barátjukat, Burtie-t javasolták a megüresedett frontemberi posztra. 

Leutaztam Londonba a banda meghallgatásra. Azonnal remekül kijöttem mindenkivel és úgy gondoltam, hogy jól ment a dolog, de végül nem én kaptam meg a melót, hanem a poszt Brian Johnsoné lett. De ettől függetlenül jó benyomást tehettem a csapatra, mert ezt követően rögtön kaptam egy telefonhívást tőlük. Megkérdezték, hogy lenne-e kedvem Angus és Malcolm unokatestvérével, Stevie-vel dolgozni. Ő éppen akkor rakott össze egy zenekart Birminghamben és Malcolm mondta neki, hogy velem kellene együtt dolgoznia

Stevie és Burtie végül megalapította a Starfighters nevű együttest és három hónapon belül a brigád meg is kapta az AC/DC Back In Black lemezturnéjának brit körének előzenekari lehetőségét. Malcolmnak annyira tetszett a csapat, hogy elkészítette velük a Starfighters első demóját, melynek segítségével a Jive Records le is szerződtette a bandát. 

A turné utolsó buliját a londoni Victoria Apollo Színházban játszottuk és ahogy az AC/DC befejezte a fellépését, Malcolm leszaladt a színpadról, megtörölközött, felhúzta magára a dzsekijét és be is szállt azonnal velünk a turnébuszunkba. Egyenesen a Morgan Stúdióba hajtottuk, mely London Willesden negyedében található. Este tizenegy órától másnap reggel kilencig Malcolmmal ültünk a stúdióban és felvettünk két dalt. Az Alley Cat Blues és a Rock ’Em Dead révén aztán szerződést is kaptunk a Jive kiadóhoz. 

A Starfighters a Jive részére két lemezt fett fel ("Starfighters" - 1981 és "In-Flight Movie" - 1982), de hiába voltak jók és kaptak kiváló kritikákat például a Kerrang! magazinban, a siker végül elkerülte őket, a kiadó pedig megszabadult tőlük, így a csapat fel is oszlott. 

Mindent feladtam a zenekarért. Mert tudod, hogy megy ez. Hamarosan sztár leszel, Amerikába költözöl, sikeres leszel és a többi. Végül a haverom éttermében kötöttem ki Birminghamben és két évig hamburgereket sütöttem a konyhában. De sosem voltam féltékeny senki más sikerére. Bármi történik is veled az életben, folytatnod kell, legyen az akár egy rockénekesi poszt egy bandában vagy szarlapátolás egész nap. Ez van. 

Stevie Young 1988-ban helyettesítette Malcolmot az AC/DC "Blow Up Your Video" lemezturnéjának észak-amerikai körén, amikor a ritmusgitáros önkéntes alkoholelvonóra ment, majd végül 2014-ben csatlakozott állandó tagként a legendás hard rock együtteshez, amikor Malcolm Young időskori elbutulás miatt távozott és 2017-ben is el hunyt. Azóta két albumot is készített velük (a kritikáinkat ITT és ITT olvashatjátok).

(A Rock Candy Magazin cikke alapján)

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr6716486424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása