Rozsdagyár

BLOOD RED THRONE - Imperial Congregation (2021)

2021. december 16. - Dazoll

blood_red_throne_imperial_congregation_artwork.jpg

A rutin meg az évek, ugyebár ezt sokat szokták emlegetni. Persze nem minden esetben állt fenn ez a megállapítás, de jelen helyzetben mindenképp. A közel negyed évszázados Blood Red Throne a tizedik lemezére olyan eleganciával pakolja a kíméletlen death metalt, hogy azt tanítani kellene.

A norvég Blood Red Throne 1998-ban alakult, amikor Død és Tchort (miközben akkoriban a Satyriconban játszottak) úgy döntöttek, hogy saját zenekart alapítanak és megmutatják a death metal iránti szenvedélyüket. Tchort már 1989 óta játszott death metalt a Green Carnation nevű zenekarával, Død pedig nagy rajongója volt a műfajnak. Tchort a '90-es évek elején az Emperor basszusgitárosa is volt, és olyan zenekarokban is játszott, mint a Carpathian Forest vagy az Einherjer.

Az együttes hamarosan kapcsolatba került Freddy Bolsø dobossal és Erlend Caspersen basszusgitárossal. A banda felvett egy demót "Deathmix 2000" címmel, melyen a Trail of Tears-ből ismert Ronni Thorsen szolgáltatta a vokált. Ez a demó kiváló visszajelzéseket eredményezett és a Blood Red Throne azonnal ajánlatokat is kapott több kiadótól, azaz a gépezet beindult.

A viharfelhők gyűltek, ahogy lenni szokott ennyi év alatt, tagcserék, kiválások, visszatérések. Az összhang is megbomlott, Tchort 2010-ben elhagyta a zenekart. Azóta viszont új egység kovácsolódott és betonbiztos lábakon áll a banda, mert sorra hozzák ki a jobbnál jobb albumokat. A jelenlegi felállást Daniel "Død" Olaisen és Ivan "Meathook" Gujic (gitárok) Yngve "Bolt" Christiansen (ének), Stian "Gunner" Gundersen (basszusgitár), Freddy Bolsø (dobok) alkotják. Utóbbi két kiadványukról, a 2016 -os "Union Of Flesh And Machine" és a 2019 -es "Fit To Kill" lemezről ITT és ITT írtunk kritikát.

A friss korong, az "Imperial Congregation" tíz tételt tartalmaz háromnegyed órában. Az anyag az emberiség önelégült természetére reflektál, arra a szüntelen szükségletére, hogy elpusztítsa magát a hatalom, a tudatlanság és a vallás háromszögében. Az alapító gitáros szavaival élve:

Ezen a rendszeren kívül élünk. Nem csatlakozunk a birka mentalitáshoz. Teremtsd meg a saját lehetőségeidet, légy felelős a saját nyomorúságodért vagy sikeredért!"

A lemez a címadóval nyit, melyben egy igazán izmos riff a vezérfonal. A csapat remekül lefekteti az alapokat. Az erős színvonal tovább folytatódik az Itaka - Conquered Malevolence - Transparent Existence darabokkal. A dalok olyan témákat ölelnek át, hogy miként tanítanak minket, hogy illeszkedjünk be a társadalom normáiba, fizessünk, kövessünk, szolgáljunk, vagy hogy mit jelent, ha szisztematikusan megfosztanak a szabadságodtól.

A korong a későbbiekben sem ül le. Végig feszes, dinamikus és nemcsak, hogy szüntelen az impozáns groove-ok, riffek és tempóváltások sora, de annyira illeszkedik minden mindenhez, mint ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Mindenhova jutott érdekesség, rengeteg színesítés díszíti a nótákat mind zeneileg, mind pedig ének fronton. Az Inferior Elegance-ban már nemcsak a hörgés tűnik fel, hanem egyéb hangképződmények is (ami nagyon jól áll a nótának. A We All Bleedben meg olyan gitárvinnyogtatás megy, melyet a gitárvirtuózok is megirigyelhetnének.

A lemez tetőpontja és egyben nagyszerű lezárása a Consumed Illusion, Hero Antics és a hétperces Zarathustra. Ott van benne minden, amiből ez idáig építkezett a csapat, de mégis tudtak még egyet csavarni rajta, egyszerűen nincs rajtuk fogás. A Zarathustra meg úgy tökéletes, ahogy van.

Az anyag roppant színes és változatos, az elejétől a végéig izgalmas. Az ember csak ide-oda kapkodja a fejét a remek témák után, mégis érződik az a lazaság, ahogy a srácok kisujjból kirázzák ezt a gyilkos muzsikát, minden görcsösség és sallang nélkül. Abszolút profi munka. A kísérteties, organikus albumborítót a hírhedt Marcelo Vasco tervezte. A képen egy csapat öreg, vallásos férfi látható, amint titokban összeülnek, hogy megtervezzék az alsóbbrendű társadalom törvényeit.

A kommunikáció és a technológia lényeges része annak, ami lehetővé tette az "Imperial Congregration" megírását és rögzítését egy világméretű járvány nyomán. A tagok egyenként vették fel a gitár-, basszus- és éneksávokat Olaisen norvégiai házi stúdiójában. Végül minden eljutott Ronnie Björnströmhöz a The Mixroom - Enhanced Audio Productionsbe keverésre és maszteringre. Az "Imperial Congregration" október 8-án jelent meg a Nuclear Blast égisze alatt.

10/10

1111241192232_382263376595470_5688536481501503141_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr3016785262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása