Rozsdagyár

SUMMITEER - Interjú Szecsődi Tamással

2023. április 07. - chris576

179190998_4535013296522816_8466543419367481286_n.jpg

2021-ben jelent meg a Szecsődi Tamás vezette Summiteer debütalbuma, a "Wisdom Teeth", mely eléggé jó fogadtatásban részesült a rockzenei sajtóban (kritikánk ITT olvasható). Tamást a lemezről, a jelenről és a jövőbeli terveiről kérdeztük.

Szia Tamás! A "Wisdom Teeth" lassan két éve már, hogy megjelent. Mi a véleményed róla ennyi idő távlatából, változtatnál-e rajta valamit?

Szia! Igen, repül az idő. Zeneileg már akkor is tudtam, hogy ha objektíven nézem, bizonyos dolgokkal nem vagyok kibékülve. Viszont a koncepció része is volt, hogy az elég rég megíródott dalokon ne változtassak sokat. Tehát maradjon meg az a szemlélet, mely a lemez előtt körülbelül nyolc évvel lehetett, amikor például a Greetings megszületett. Ha figyeled, most éppen azt magyaráztam meg, hogy ami szar, az szándékosan szar, ha-ha! Ebben benne volt azért az is, hogy nem tudtam, hogy valaha életemben írok-e még lemezt, ezért akartam, hogy minden kész dal rákerüljön, attól függetlenül, hogy jó-e szerintem. Tehát a kérdésre válaszolva mégis azt mondom, hogy ennek a lemeznek ilyennek kellett lennie a maga gyermekbetegségeivel együtt.

Az anyagon közreműködik rajtad kívül Oláh Marcell, Szűcs Dávid, Papp Domonkos és Kelemen Gábor. Ők hogy jöttek a képbe?

Oláh Marcit ajánlották, hogy stúdiózzak vele, mert tök jó vele dolgozni. Így is lett, aztán szerencsére vállalta az éneket is, nagyon rugalmas volt végig. Papp Doma régi cimborám, örültem volna, ha szerepel az albumon, hogy ezzel is színesítsük. Mivel sajnos nem volt lehetőség, hogy élő dobot vegyünk fel, amire minden bizonnyal Kelemen Gábort kértem volna fel (vagy Oroszi Istit), így csak egy dalban játszik egy pergős részt, melyet egyszerűen meg tudtunk oldani. Ő volt egyébként az első zenekarom, a My Promise dobosa és van egy tetszhalott River’s Cowgirl nevű projejtünk is. Szűcs Dávidot (Felleng) meg nem ismertem, ő stúdiózás közben jött fel Marcihoz éppen, amikor egyikünk se tudott kiénekelni egy hangot. Dávidnak meg megfogtuk a sörét és lerendezte a dolgot.

A „Wisdom Teeth” ugye a fiatal felnőttkor nehézségeiről szól, amit gondolom, belső forrás inspirált. Hogy érzed magad mostanában?

Kiválóan. Igazából akkor se éreztem rosszul magam, csak jó volt kiírni egy csomó dolgot magamból. És különösen jól érzem magam, hogy nincs még mindig előttem az a feladat, hogy összehozzak egy lemezt. Meg most már nem is tudnék ezekről írni, sokkal jobban foglalkoztatnak más dolgok. Például hogy mit játszik este a Milan, meg vasárnap az Arsenal, ha-ha!

A rockzenei sajtóorgánumok szinte mindegyike abszolút pozitív kritikákat fogalmazott meg a „Wisdom Teeth” kapcsán. Meglepett ez téged?

Igen. Nem számítottam ilyen jó fogadtatásra, tekintve, hogy rendes zenekar híján nincs rá lehetőség, hogy koncerten hintsem az igét. Szóval úgy, hogy senki se tudta, ki fia-borja vagyok, a legtöbb helyen mégis nyitottak voltak rá. Különösen annak örülök, hogy a hangulat, melyet szerettem volna létrehozni, úgy tűnik, átment.

Rögzítettetek egy feldolgozást is, Dave Grohl Late! elnevezésű projektjének Hell’s Garden című dalát. Miért pont erre esett a választás?

Több okból. Ez a kedvencem arról az albumról, melyet még unokatesóm mutatott anno. Szóval ez egy shoutout is volt neki. Aztán az is benne volt, hogy egyáltalán nem ismert, a lendülete viszont iszonyat jó és magában hordozta az egész hangulatot, melyről akartam, hogy az album szóljon. Egyébként vicces, de a legegyszerűbb dal a maga három akkordjával, mégis a legtöbbet pepecseltünk vele, amíg azt nem mondtuk, hogy na jó, jó lesz az úgy.

Láttad már a Foo Fighters-féle Studio 666 című filmet?

Láttam. Tök jó lett. Kerry King cameo? Zseniális. A hozzá tartozó korongon is vannak jó kis nóták. Meg Dave Grohl könyvét is nemrég olvastam. Inspiráló zenészek és szinte az összes kiadványukat fogyasztom is. Mondjuk a "Medicine At Midnight" nagy csalódás, látszik, hogy már nem tudnak hogyan újdonságot vinni a zenéjükbe, már szinte mindent megcsináltak, amit csak lehet. Remélem, ez csak ideiglenes.

Ha jól tudom, készült 20 darab CD a „Wisdom Teeth”-ből. Nyilván, az anyagi vonzata miatt nem akartál többet. A zenei streaming-szolgáltatókon is fent van az anyag vagy csak YouTube-on?

Persze, örülnék, ha ebből kéne megélnem (és például filmet is forgathatnék), de itt húztam meg a határt. Ha valakinek kell még, szóljon. A streaminghez meg analfabéta vagyok, én speciel nem használok ilyesmit. Bandcampen is fent van. Lehet, valakit megkérek, hogy tegye már fel nekem streaming-platformokra, mert én még az előző évezredben élek. Amúgy ha rajtam múlna, csak kazettán jött volna ki, de azt meg aztán még bonyodalmasabb gyártatni.

Lesz második Summiteer-lemez?

Ezerféle dolgon töröm a fejem, de nem feltétlenül ez az egyetlen hobbim. Egy, a "Wisdom Teeth"-hez hasonló esetleg csak sok-sok év múlva és maximum 3-4 számos EP-ben gondolkozok. Ezt a hét nótát se volt egyszerű összehozni, ez is közelebb áll az EP megnevezéshez. Jelenleg egyetlen dal fog kijönni kábé a nyáron, kivételesen magyar nyelven. Ez vélhetően semmilyen kiadványra nem fog felkerülni és nem is akarok magyar nyelvű cuccot ezzel a projekttel. Viszont tervben van egy grindcore/hardcore anyag, melyet lassan nekiállok írni. Remélem, sikerül nem csak ilyen lagymatag dalokat is írnom!

20190320_173540680_ios.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr8618097282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása