Amikor létrejött a Kedvencek temetője rovatunk, hirtelen számtalan album ugrott be, melyről érdemes lenne megemlékezni. Hatalmas csapatok elfelejtett lemezei, kisebb csapatok alkotásai, melyek szintén hasonló cipőben járnak, és olyan kis gárdák albumai, melyekről sanszosan szinte soha senki nem hallott szinte semmit, pedig kifejezetten erős darabokról van szó, igazi rejtett kincsekről.
Mostani cikkünk áldozata egy olyan fiatal banda albuma, melyben hatalmas potenciál rejtőzik és lényegében minden perce a lemeznek egy apró underground kincs, aminek remélhetőleg lesz még folytatása, még ha most egyelőre úgy is tűnik, hogy a csapat teljes mértékben beszüntette a működését.
Kezdeném azzal, hogy legnagyobb sajnálatomra soha az életben nem volt lehetőségem élőben látni a martfűi srácokat. Ez már csak azért is egy fájó hiányosságom, mert zeneileg egy nagyon érdekes, hovatovább izgalmas egyveleg ezeknek az arcoknak a zenéje. Elsőre úgy tűnhet, hogy a legközelebb a késői Murderdolls-hoz állnak a legközelebb, és nem csak az énekes, Franky egyértelműen Wednesday 13-érzetű hangja miatt. Alapvetően a zenéjük egy masszívan metalos keverék több különböző alműfajból összegyúrva, de punkos lendülettel és mentalitással átitatva, enyhén horrorisztikusra formálva.
A nyitó, lényegében címadónak számító Unholy illusztrálja a legjobban az eddig leírtakat. Lendületes, pattogós, de kellően agresszív, a dallamos, dúdolható refrén már csak plusz öröm. Ezt követi az első ténylegesen metalhangvételű dal, a Love Nightmare. Egy sötétebb hangulatú heavy metal dalról van szó, mely egyébként remekül példázza, hogy ilyen téren nagyjából mire lehet számítani az ötösfogattól.
Van egy olyan extra súlyossága a tételnek, ami egyébként kimondottan kiemeli a lemez többi dala közül. És remek párost alkot a következő, Bloodstain On The Floor című dallal. Ez talán a legsötétebb momentuma az egész háromnegyed órának. Egy visszafogott doom-gót jellege is van, ami viszont egy egész albumon átívelő elem. És itt kezd izgalmas lenni a kép.
Számomra az album egyértelmű csúcspontja a Nevermore. Nyomasztó, agresszív dal, melyen a változatos vokál egy hatalmasat lök, főleg ami a refrént illeti. Az első magyar nyelvű tétel a lemezen (merthogy ilyenek is akadnak azért rajta) Az utolsó mese, mely egy kifejezetten dallamos, mélabús szám, viszont van annyi akár akaratlagos, akár véletlen Katatonia-beütése, hogy gótkörökben fixen jó csajozó dal lehetne. Rá kell próbálni. A csapat ars poeticaját tartalmazó Idill Of Chaos a címe ellenére egy újabb magyar nyelvű nóta, és ezzel együtt talán a leginkább Wednesday-es szösszenet, ami így például nálam telitalálat.
A Hajnal temesse el egy újabb metalosabbra vett tétel, viszont egy enyhébb rock'n'roll-vonal is végigkíséri a dalt, ami kimondottan jót tesz neki, mert pont annyira pörgőssé teszi, ami még nem veszi el a drámai élét. Ugyanezt a vonalat viszi tovább a Nemzeti gyásznap is. Na most ezt a dalt egy korábbi, 2014-es demóról lett áthozva, de meglepő módon nem érezni rajta a feljavítottság-jelleget.
Ez már csak azért is üdvözölendő, mert sok esetben az ilyen átnemesített daloknál megjelenik egy ilyen felrázva, nem keverve feeling, melynél szerintem kevés rosszabb van. Itt nem, hála az ördögnek. És hamár ördög, amelyik dalt még mindenképpen ki kell emelnem, az a legtökösebb, leginkább Murderdolls-os arcba taposás a lemezen, a kicsit klisé című I Am The Devil. Ez a nóta akkorát üt, hogy a fal adja a másikat. Kicsit a nyitó Unholy-vonalat követi, de ez így ebben a formában a legjobb dolog, mely az ember dobhártyájával történhet.
Kevés olyan hazai album van, melyért ilyen őszintén tudok rajongani. Ez egyfelől köszönhető a csapatban lévő ultratehetséges zenészeknek, másfelől a hazai szinten abszolút egyediségüknek. Az "Unholy Tales" tipikusan az a lemez, melyet hogyha tiniként ismertem volna meg (meg ha a lemez megjelenése metszésben lett volna a tinikorommal) akkor durván formálta volna a zenei ízlésemet. Így is elég komoly hatást gyakorolt rám, és azon ritka darabok közé került melyeket konkrétan bárkinek tudok ajánlani. Ébresztőnek, altatónak, reggel, délben, este, születéshez, temetéshez, szex mellé, szex helyett, whisky-hez, kóla helyett.
10/10