Rozsdagyár

BLOOD UP - Az !Ébredj nagylemez saját szavaikkal | Interjú

2018. május 30. - Felicium

received_1866155933416378.jpeg

A ma megjelent "!Ébredj" című első Blood Up albumról már láthattátok, hogy mi a mi véleményünk, azonban a zenekar saját szavaira is kíváncsiak voltunk, így megkérdeztük őket, hogy mégis mi az egyes dalok története és ők (Mácsai Dániel és Tóth Anita) mit gondolnak, nekik mit jelent ez a nyolc tétel (a mi lemezkritikánk ITT olvasható).

01. - KINEK HISZED MAGAD

Dani: A legelső Blood Up dal, amit írtam és igazából ezt a dalt pont akkor írtam, mikor a Blood Up még gondolatban se volt. Csak elkezdtem otthon jammelni a kezdőriffet és később már azt vettem észre, hogy írtam egy ütős dalt.

Anita: Ebben annyi volt a szerepem, hogy az ének szerkezetét szépen felépítsem. Itt még Gyulának több szerep jutott, mert eredetileg ennél a dalnál még énekes poszton volt. Leginkább az ő gyermeke. Az első lerakott kis mérföldköve a zenekarnak.

02. - A JÁTSZMÁNAK VÉGE

Anita: Imádtam a szövegével dolgozni. Jó koncertnótának tartom és minden szempontból ezt tartottuk a legjobb klipdalnak. Amiről szól, az egyértelmű, bízom benne ,hogy sokaknak átmegy majd és ugyanazokat az indulatokat szabadítja fel, mint amelyeket belőlünk játék közben. Olyan, mint egy dühöngő! Remélem, sokaknak fog majd tetszeni!

03. - ELVESZVE

Dani: Most lehet, hogy ezért a többiek ki fognak csinálni, de ezt a dalt szeretem a legkevésbé a lemezen. Mindegyik dalt imádom az albumon, de az Elveszvét annyira nem, mivel ezen a dalon inkább ésszerűen írtam, mintsem a szívemből. Anita és a srácok viszont nagyon imádják, mert szerkezetileg elég komplex dal lett és ekkor kezdtünk el más irányokba is kalandozni zeneileg.

Anita: Ez az egyik kedvencem, szeretem, hogy energikus és hullámzó. A dalszöveg pedig a függőségről és a szenvedélybetegségről szól. Véleményem szerint nem feltétlen az alkoholtól vagy a drogoktól lehet függeni, hanem egy rossz társaságtól vagy egy romboló kapcsolattól. Gyakran veszem észre, hogy sok ember szinte alkudozik magával, amikre keresi a kifogásokat és képes megszokni azt, ami rossz, ami káros, elméleteket gyártva, hogy bizony jó. Ez egyfajta tükör, hátha lesznek emberek, akik ezáltal felismerik a bajt, amit nem kell szégyellni. 

received_1866157533416218.jpeg04. - Ébredj

Anita: Modern társadalmi kritikának mondanám, ahol már az egyéniség egy antigénnek számít. Az egység helyett a széthúzás, a felesleges gyűlölködés és gyűlöletkeltés lett a "trend". Gáncsolni, degradálni, pusztítani, mintha ez valami napi mantra lenne. Jó lenne megérteni, hogy ettől csak nekünk lesz rosszabb.

Dani: Ennek a dalnak a refrénje már rég a fejemben motoszkált, a dal többi részét meg egy másik régi dalrészletből raktam össze. Nem elég, hogy groove-központú, de egyben nagyon dallamcentrikus is. Ahogy Anita énekel a refrén téma alatt, attól mindig libabőrös leszek!

05. - Korrupció

Dani: Ez is egy nagyon régi dal, melyet az előző bandámból hoztam magammal. Természetesen azért végeztünk rajta némi átalakítást. Itt főleg az tetszik, hogy Anita nemcsak énekel és hörög benne, hanem még rappel is. Nagy Limp Bizkit rajongó vagyok és mindig is szerettem volna egy rap metal jellegű dalt készíteni.

Anita: Szövegileg egy kicsit szókimondóra sikerült. Ennél a dalnál csak azt tudom javasolni annak, aki hallgatja, hogy gondoljon az egyik kedves "rajongójára", aki csak a figyelméért küzd és nevessen nagyokat!

06. - Hang

Anita: Ezt a dalt szerintem igazán csak azok érzik majd át, akiket sokáig gátolt az önbizalomhiány. Teljes egészében erről szól és arról, hogy nincs olyan, amit az ember kitartással és akarattal ne győzzön le magában. Fél siker már, ha győzni akarunk és lázadni ellene.

Dani: Nos, erről a dalról csak annyit tudnék mondani, hogy gyors, agresszív, de továbbra is elég dallamorientált. Itt már feszegettük a határokat, hogy death metal elemeket is beletegyünk a palettánkba.

received_1866157553416216.jpeg07. - Fáj

Dani: Ennek a dalnak egy külön története van számomra, ugyanis ez a dal Börzsönyben született, amikor Decemberben ott kirándultam. Nagy volt rajtam a munkahelyi stressz és egyedül szerettem volna lenni. Egy teljes napot kinn voltam, hogy Börzsönyből a szomszéd faluba átmenjek és onnan haza vonattal. Mikor hazaértem, elkezdtem az akusztikus gitáron játszani. Másnap mutattam a többieknek és teljesen odáig voltak érte. Ez volt az első olyan dal, mely a próbateremben született és egy csapatként dolgoztuk ki minden részletét. Persze azért a stúdióban Brucker Bence is mutatott ötleteket, melyekkel színesítettük a dal hangulatát.

Anita: Megfelelési kényszer és annak kárai, majd annak legyőzése. Több olyan emberhez volt szerencsém, akik az életük egy részében vagy teljes egészében másoknak élnek és éltek. Nincs olyan ember a Földön, aki ne tudná, milyen ez és pont ezért volt jó közösen megalkotni, mert mintha valami kinyílt volna és megtisztult volna. 

08. - Unhuman

Anita: Az Unhuman című tételnek vicces volt a végleges verziója, mert mire a fiúk az  elejétől a végéig úgy érezték, hogy kész, akkor jöttem én. Jó "karmesterhez" méltóan mondtam, hogy ebben a számban sokkal több van, hát akkor hozzuk elő! Nem volt őszinte a mosolyuk, de aztán a visszajelzések után látták ,hogy így lesz a legjobb.

Dani: Ez a dal Peti riffjei alapján született és itt is gyakorlatilag együtt dolgoztuk ki a nótát a teremben. Izgalmas volt Petivel dolgozni ezen a dalon, mert szerettem volna, ha valamit ő is hozzátesz a banda stílusához. A szóló, amit kitalált hozzá, azt pont stúdióban gondolta ki és játszotta föl, amiért főleg büszke vagyok rá.

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr6514011070

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása