Rozsdagyár

VIDEOLÓGIA - Laure Le Prunenec (Igorrr, Ricïnn)

2020. augusztus 18. - Mr.Zoom

tsukiyono_vidro_park_factory_insidew_1.jpg

A zenei videókat véleményező rovatunk legújabb részében az a megtiszteltetés ért bennünket, hogy az egyik legjobb kortárs metal énekesnő, a frontcsajos bandák Rozsdagyáros listájának vezetője, a francia Laure Le Prunenec kisasszony szemlélte meg a felhozatalt. Az étlapon elsősorban énekesnőkkel felálló rockzenekarok szerepeltek, ugyanakkor helyet kapott az extrém színtér több markáns képviselője is, mint például Devin Towsend vagy a Gojira, sőt egy filmrészlet, illetve egy klasszikus rádiósláger is színesítette a palettát. Lássuk, mindez mennyire nyerte el az operaénekesi adottságokkal megáldott ifjú hölgy tetszését.

fb_img_1597690052082.jpg

1. GONG - Dreaming It (1971)

Teljesen véletlenül fedeztem fel ezt a bandát, egész egyszerűen csak megtetszett a "Shamal" album borítója egy kirakatban, és megvettem, mert az egész olyan inspirálónak tűnt… Majd amikor a zenéjükkel is komolyabban megismerkedtem, az univerzumuk borzasztóóóan elkapott! Elképesztően jó dolgokat csináltak. Szeretem a "Gazeuse" lemezt is, és még mondanám a "Camembert Electrique" albumot is, mint alapvető hatásaimat.

2. MAGMA - Live (1978)

Mekkora pillanat ez!!! Ez a fickó hihetetlenül kifejező, szuggesztív, olyan eleven, olyan földöntúli, minden alkalommal teljesen kész vagyok tőle, akárhányszor látom ezt a különleges előadást!

3. VUUR - My Champion (2017)

A zene itt egész jó, de nem igazán kedvelem ezt a fajta énekmódot, ezeket a dallamos vokálokat. Azt hiszem hallottam már ezt az énekesnőt más formációkban, amelyek lényegesen tartalmasabbak voltak ennél. (Anneke Von Giersbergen)

4. MUZSIKÁS - Adjon Isten (1982)

Tetszik az a fajta egyszerűség, mely árad ebből a zenekarból, és az együttműködésük is kiváló. Ahogy játszanak, a dallamok, a ritmikai megoldások, még az énekesnő hajlításai is nagyon érdekesek. Mondanom sem kell, mindig is kedveltem a hagyományos népzenét és természetesen rájöttem, hogy ez magyar népzene. Nem tudtam róluk, de rájuk kerestem, és láttam, feldolgozták Bartókot is, ami egészen lenyűgözött engem. Egészen biztosan fogok még keresni zenéket tőlük!

5. ARCH ENEMY - We Will Rise (2003)

Ugyan nagyon tetszett a bevezető rész, azután a többi már nem. Ez nem az a fajta metal, melyet én túlságosan szeretek vagy követek. Ha igazán őszinte akarok lenni, semmi nem érintett meg komolyan ebben a produkcióban.

6. POP TOPS - Mamy Blue (1971)

Ez egy gyönyörű dal, de tényleg, az anyukám szokott ilyeneket hallgatni a rádióban, kicsit olyan hatása van, mintha a Hair című musical egyik betétdala lenne. Valamennyire a gyermekkorom slágereinek zenei világára is emlékeztet.

7. JINJER - Perennial (2019)

Ez megint valami olyasmi, amiben - ha csak az elemeit nézzük - gyönyörű dolgok vannak, de már túl sokszor hallottam mindet. Nincs benne semmi újdonság.

8. ÉS A HAJÓ MEGY - részlet a filmből (1983)

Ez lenyűgöző! Köszönöm! Azt hiszem már rájöttem, miért vagyunk mi is itthon csirkerajongók… ha-ha! Szenvedélyes filmnéző vagyok egyébként és el kell árulnom valamit: az egyik legnagyobb kívánságom az lenne még, hogy egyszer az életben az ehhez hasonló őrült kis ötleteimből valami összeálljon. Meg kell próbálnom! Muszáj!

9. Devin Towsend - Why (2019)

Újra és újra felfedezem magamnak ezt az embert, egyre jobban és jobban, és meg kell mondjam, szerintem ő minden idők egyik legnagyobb hatású, legeredetibb előadója! Egészen különleges mesterművei vannak, szerintem meghatározó a jelenléte!

10. GOJIRA - Silvera (2016)

Ezt sem fogom túl hosszan ragozni, imádom őket! Még mindig a "From Mars To Sirius" album hatása alatt vagyok!

A bejegyzés trackback címe:

https://rozsdagyar.blog.hu/api/trackback/id/tr6916167366

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása